Inlägg från: Anonym (Stina) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Stina)

Beteende när man kommer hem från resa från familjen

Alltså det normala är ju inte att vara låg när man varit iväg på något man gillar. Är du helt säker på att det inte är en annan kvinna inblandad? Känns som en klassiker, den otrogne är nästan manisk och pepp innan han ska iväg och sen kommer han hem igen och är deppad och tyst. 

Menar inte att det måste vara så men det vore inte konstigt om du undrade. 

Hur som är det ett konstigt beteende även om det är en oskyldig resa och om det dessutom är relativt ofta han åker iväg så blir det ju att alla påverkas av att han får lägga tid på en hobby. Inte bra. 

Tycker du kan säga detta inför nästa resa. Att nej, du är inte ok med att han åker eftersom det i praktiken innebär väldigt många dagar då du får bära allt ansvar. Det är inte rättvist helt enkelt. Gör det precis så enkelt för så enkelt är det. Det är orättvist att du gör mer än han. Och du inte ens får hem en glad och energisk make som längtat efter er och låter dig vila. Du får bara nackdelar av hans resor så vad ger detta dig. Säg det tydligt och var lite kylig  Låt honom själv svara på frågan om hur detta är rättvist. 

• Anonym (Stina)
    Anonym (R) skrev 2022-12-04 11:48:26 följande:

Tycker du är motsägelsefull. Du vill ha vuxen social kontakt, men har ändå inget emot att han är iväg. Du tycker inte om att han är helt slut när han kommer hem, men har ändå inget emot att han är iväg. Du borde ju rimligtvis ha något emot att han är iväg eftersom det får negativa konsekvenser för dig.

Så frågan är varför du tycker det är ok att han är borta, är det pengarna han drar in? Du vill ha pengarna, men inte det negativa som följer med det?

Det är inte alltid man bara kan få det positiva, ofta får man offra något också. 

Han kanske inte orkar med att dubbeljobba, men eftersom du säger att det är ok, men ändå gnäller på honom, så vet han inte vad han ska göra. 

Han är väl en vuxen människa han med? Han bör väl rimligen märka att det inte funkar? 

Hade en kvinna skrivit att hon dubbeljobbar och kräver att mannen tar allt ansvar både under tiden och efter eftersom hon måste vila upp sig så hade hon blivit slaktad på familjeliv. Man hade skrivit att hon är ego och att hon bara tänker på sig själv. Man hade skrivit att det är synd om hennes man och att hon borde styra upp situationen. När situationen är den omvända är det också kvinnan som ska styra upp situationen. 

Det är märkligt det. Låter som män inte har förmågan att fatta ett enda självständigt beslut. Som om män är inkapabla att se att om man inte klarar att ta hand om sina egna barn så är något snett. 

• Anonym (Stina)
    Anonym (R) skrev 2022-12-04 14:05:37 följande:

Det ser han säkert. Men han har ju tydligen inget problem med det. 

Jag tycker bara det är så konstigt att TS skriver att hon inte har något emot att han är borta men sedan klagar på konsekvenserna. TS måste vara tydlig med att hon inte vill att han ska ha sitt extra jobb. 

Att axla allt ansvar för att den andre inte är på plats är rätt mer naturligt än att axla allt ansvar för att den andre måste vila ett dygn efter att inte ha varit på plats på fyra dygn. Jag har varit ensamstående på heltid med heltidsjobb. Hur i all världen skulle mina barn fått mat på bordet om jag behövt försvinna in i mitt rum i en dag för att jag?jobbat? 

Det är inte inkonsekvent alls at vara ok med att den andre reser iväg. TS ställer upp och är schysst. Sen förväntar sig TS att maken är närvarande när man är hemma. Hur i all världen är det inkonsekvent? 

Svar på tråden Beteende när man kommer hem från resa från familjen