• Celina24

Osämja i bonusfamilj

Hej,
    Önskar lite råd & tips kring min situation.
    Skildes för ca 4 år sedan då kärleken var slut och jag träffade en ny man. Han har sen tidigare en 12 årig son och jag en 13 årig dotter. Jag har även två vuxna utflugna barn. Problemet vi har är att mina 3 barn avskyr min sambo. Min vuxna barn vägrar komma hem till oss. Och nu har min tonåring börjat säga att hon inte trivs hos oss och vill flytta till sin pappa. 
    Jag älskar verkligen min sambo men känner samtidigt att jag håller på att förlora mina barn. Min sambo är ganska rak och säger vad han tycker. Bryter på tyska och låter nog ibland lite hårdare än vad han igentligen är. Han tycker att min tonåring är tjurig och undvikande plus att hon inte hjälper till hemma. Dom hälsar inte på varandra längre om dom inte är tvungna och stämningen är jättedålig.
    Tacksam för lite råd känner mig så splittrad. Kram.

• Svar på tråden Osämja i bonusfamilj
  • Celina24

Tack snälla du för svar.🙏
    Mina barn kommer alltid först. Försöker göra trevliga saker med min dotter på mammaveckan. Vi shoppar, går på yoga och hon har även egen häst hos mig. Har samma erfarenhet som du med en pappa som träffade ny och glömde bort mig och mina bröder. Förstår dig till fullo. Är kanske så att kemin inte riktigt stämmer mellan min sambo och dotter. Vet också att tonårsperioden är tuff i sig. Är ibland orolig att hans raka tuffa sätt blir för mycket för henne. Samtidigt har han ju rätt i att hon också kan anstränga sig lite och hjälpa till hemma. Kram.

• Celina24

Tack snälla du för svar.🙏
    Mina barn kommer alltid först. Försöker göra trevliga saker med min dotter på mammaveckan. Vi shoppar, går på yoga och hon har även egen häst hos mig. Har samma erfarenhet som du med en pappa som träffade ny och glömde bort mig och mina bröder. Förstår dig till fullo. Är kanske så att kemin inte riktigt stämmer mellan min sambo och dotter. Vet också att tonårsperioden är tuff i sig. Är ibland orolig att hans raka tuffa sätt blir för mycket för henne. Samtidigt har han ju rätt i att hon också kan anstränga sig lite och hjälpa till hemma. Kram.

• Celina24

Tack Anna,
    Jag gör allt för att få behålla båda i mitt liv.
    Ska kika efter sådan hjälp.🙏
    Kram.

• Celina24

Tack för alla svar. Ja det gick väldigt fort mellan oss dock fick dottern vara med och bestämma vart vi skulle bo.Har varit frid och fröjd i flera år här hemma tills puberteten började. Men erkänner även att min sambo absolut ibland är jäkligt envis och tjurig. Har föreslagit särbos tills barnen är vuxna men får inget medhåll. Har lite att grubbla på framöver och tar till mig vad ni skriver. Vi har iallafall  kommit överens om att sätta oss ned med min dotter i helgen och försöka reda ut vad som är problemet och göra något åt det.

Svar på tråden Osämja i bonusfamilj