KillBill skrev 2023-05-21 10:26:14 följande:
Menar du att förklaringen till att den svenska tillväxten med en moderat finansminister plötsligt blivit sämst i EU beror på att sådana som dig självmant valt arbetslöshet? Du får ursäkta mig men jag tror att det är svammel.
Vi känner till statistik Sverige, man vill föra statistik om allt.
Som jag berätta, jag får inte vara inskriven i arbetsförmedlingen pågrund av att jag inte vill följa systemet, jag får inte stå där som arbetssökande, där arbetsgivare kan hitta mig. Med andra ord jag får inte söka arbete på mitt sätt.
Tar man vidare med statistik osv, har haft två likande fall med landstinget.
Nu är det inte så att jag bara går o drar fötterna efter mig som arbetssökande, byggde mitt egna hus från grunden o upp i lösvirke.
En dag råka jag skjuta en tre tums spik igenom handen, konstigt nog gjorde det inte ont. men få ut spiken var inte nådigt, sökte upp sjukhuset, visa vad jag lyckats med.
Läkaren och sköterskan börja sin vanliga utfrågning hur det gått till.
Jag som är både politiskt och juridiskt insatt, berätta för läkaren, hur det gått till spelar ingen roll, enda anledning till att du frågar är om det är arbetsrelaterat, där du har en skyldighet att anmäla till arbetsmiljöverket och det kommer bara ge mig större problem o ännu en utredning som inte gynnar mig.
Jag har skjut mig själv i handen hemma, är du nöjd nu frågar jag? nu gäller inte dina förpliktelser att anmäla till arbetsmiljöverket.
Nej jag tror inte på dig berätta läkaren, Jag: vad du tror eller inte tror hör inte hit, du har ingen juridisk utbildning o kompetens att avgöra huruvida jag berätta sanningen eller inte, sedan neka vård efter det.
Läkaren o sköterskan går verkligen upp i varv, vi diskutera länge om detta, dom vägra släppa ämnet o ge mig vård. Jag lessnar plockar upp mobilen, ok jag startar en film, Berätta klart och tydligt inför kameran att landstinget vägrar mig vård för att ni inte tror på min berättelse, sedan kan jag åka vidare till Sundsvalls lasarett.
Nu mjuknar både läkare o sköterskan, dom fixar bort spiken, ber om ursäkt.
Andra fallet hände tidigare, där frågan gällde om det var en cross olycka eller en cykelolycka, där jag berätta om det är en cross olycka tillför det bara att försäkringar går upp, så nej det är en vanlig cykel jag trampat upp i bra fart.
Sedan ännu en till, utöka körkortet, syntest obligatoriskt, visa sig att som 50 år med perfekt syn, optiker kunde inte tro detta var sant, jag varför inte? hon du måste ha gjort något? har du bränt? nej, det borde du kunna se som undersökt så noggrant, även optiker vägra godta att ha så bra syn utan ingrep.
Optiker var jag snäll emot, berätta om du noterar bänt ögonen kommer det påverka självrisken på personförsäkringar framöver, försäkringsbolag ställer bara en fråga om man uppsökt sjukvård o fått någon hjälp, svarar man ja åker allt upp, oavsett vad man gjort. samt händer det något med ögonen sänks belopp för man utfört ingrepp. Där optiker berätta du har rätt, det har hänt min dotter. Jag skriver ingen notis om detta.
På detta sätt fungerar Sverige, man för statistik, många olyckor inom en viss sport, försäkringar åker upp, notis i sjukhus din personförsäkring ändras, söka arbete själv o inte följa systemet gör att du inte får stå som arbetssökande i systemet.