Inlägg från: KillBill |Visa alla inlägg
  • KillBill

Besviken på regeringen

Hehe apropå Martin Melins uttalande på gårdagens presskonferens :)

Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • KillBill

Sverige finansminister Elisabeth Svantesson (M) säger sig vara orolig för bankernas horribla vinster och rekord utdelning till bankernas ägare (Storbankerna gjorde vinter på 180 miljarder kronor och utdelningar på 120 miljarder år 2023) men gör absolut ingenting för att förändra situationen.

Förklaringen till bankernas absurda vinster är det  höga räntenettot (förenklat skillnaden mellan inlåningsränta och utlåningsränta) och det är alltså alla svenska med banklån som betalat kalaset.

Socialdemokraterna har presenterat en enkla lösningar på problemet. Lösningar som på en natt skulle öka konkurrensen på bankmarknaden och sänka räntorna.  Ett av förslagen är exempelvis att sänka avkastningskraven på den statliga banken SBAB och tillåta SBAB att erbjuda löne- och transaktionskonton så att SBAB på allvar skulle bli ett helhets alternativ för bankkunder. 

omni.se/s-vill-ge-sbab-nya-muskler-ska-pressa-storbankerna/a/l36W4G

• KillBill

Varför har media inte avkrävt svar från Jimmie Åkesson och Ebba Busch gällande deras vidriga och felaktiga beskyllningar?

• KillBill

Ulf Kristersson har gjort sig känd för att lova en massa saker och sedan göra tvärt om. Nu har det hänt igen.

Tänk på besvikelsen hos alla tusentals vårdanställda som blivit varslade om uppsägning var hopp han tände när han i direktsänd TV lovade att inga vårdanställda skulle sägas upp.  Nu tar han tillbaka löftet. 

• KillBill
    Rataxes skrev 2024-02-24 13:15:26 följande:

Din överstepräst säger något annat

Nej nu ljuger du. Det är statsminister Ulf Kristersson som lovat regionerna mer pengar så att det slipper säga upp personal ett löfte som han nu backar ifrån.

Skillnaden nu (med den SD-styrda M/KD/L regeringen) jämfört när Socialdemokraterna regerade är att i princip samtliga regioner idag gör miljardförluster (när S regerade gjorde regionerna miljardvinster). 

www.aftonbladet.se/nyheter/a/XbKXqg/kristersson-ska-inte-saga-upp-vardanstallda

Här kan du själv lyssna på när Ulf Kristersson lovade att inga vårdanställda skulle sägas upp. 
    www.tv4.se/artikel/nBzfCYsIMsx3dLTRHJv9w/loeftet-kommer-inte-att-saega-upp-maenniskor-i-den-svenska-sjukvarden
  • KillBill
    Rataxes skrev 2024-02-24 13:59:11 följande:

Varför är debilvänstern lika impulsstyrda som vanartiga kattungar? 

Vårändringsbudgeten kommer i April, kan ni inte ge er till tåls 2 månader, spara din gråt tills dess, om det nu visar sig behövas. 

De tiotusentals vårdanställda som är varslade i spåren av den SD-styra M/KD/L regeringens politik behöver besked nu. Dessutom kan man fråga sig vad de vårdanställda ska vänta på? Kristersson har ju backat från sitt löfte..
  • KillBill
    Rataxes skrev 2024-02-28 22:02:48 följande:

Vi åt upp vårdpengarna.

Du beter dig otroligt barnsligt när du publicerar manipulerade bilder. 
  • KillBill
    Rataxes skrev 2024-02-29 15:56:40 följande:
    Det är bara ok när dumvänstern gör så.
    Och hur ofta sker det? Jag känner till att jag av misstag  publicerat en manipulerad bild (jag trodde den var autentisk) och då bad jag om ursäkt. De bilder som du publicerat här ovan är så uppenbart förvrängda. Förstår du inte hur barnslig du framstår?
  • KillBill
    Rataxes skrev 2024-02-29 16:43:22 följande:
    Tror du verkligen att jag bryr mig minsta lilla om vad du tycker om.mig? 🤡
    Nej förstås, clowner brukar inte bry sig om vad andra tycker men i ditt fall tycker jag att du borde det. 
Svar på tråden Besviken på regeringen