Tecum skrev 2023-01-04 15:44:25 följande:
Men man måste utnyttja de resurser som finns, skog, jord, vind, vatten. Man måste inte äga skog för att jobba i den och dessutom kräver förvaltningen av naturresurser service som verkstäder, reservdelar, entreprenad för vägunderhåll, olika hantverkare för att underhålla bostäder osv osv. Om alla jobbar på annat håll slutar det med att man flyttar och bygden utarmas.
Kollektivtrafik fungerar inte i glesbygd, det vet t o m Mp. Därför vill de, precis som M och L, tvinga in folk i städerna. Så det är lite komiskt att du anklagar C för höga drivmedelskostnader när vår nya regering ljög om att ordna det och vann valet på det. Det bidde inte ens en tumme, 5 kr blev 14 öre och nu steg oljepriset så även den "sänkningen" är utraderad.
Jag anklagar inte Centern för någonting. Jag bara återberättar vad centerpartister på landet själva säger när de talar om varför Centern förlorade landsbygden till SD och S och M.
Överhuvudtaget är Centern ett rätt meningslöst parti på det hela taget. Ett parti helt utan grundläggande ideologi. Grundat som ett särintresse för lantbrukare för drygt 100 år sedan. Fullblods-nazister på 30- och 40-talet. Sedan en 15-20 år istället brutal-marknads-nyliberaler för fri invandring, otyglad marknad och globalism.
Tänk att ha tagit steget från att "
skydda folkmaterialet mot degenererade inflytelser" till "
Alla är välkomna! Inga gränser! 30 miljoner invandrare" ...
Då är man flexibel i tanken.
Annies breda mitt imponerar på ingen.
"Fem kronor" kommer med sänkningen av kravet på inblandning. Ett krav Centern vill behålla.
Du får väl vurma för Centern om du vill men herre Gud, det är ett sex-procentsparti som inte vet var de skall ta vägen. Låt dem vela en mandatperiod eller två. Regeringen mår i alla fall bra av att hålla dem på armlängds avstånd. Den har sin majoritet ändå i
det blå-gula samarbetet