Inlägg från: KillBill |Visa alla inlägg
  • KillBill

Besviken på regeringen

Så allting gick skrev 2023-05-20 12:53:10 följande:
    Vi vet vad det beror på. Här har jag ett eget verkligt exempel.
    Jag placera mig som arbetslös, dvs av frivilja. anmälde mig till arbetsförmedlingen. 

Menar du att förklaringen till att den svenska tillväxten med en moderat finansminister plötsligt blivit sämst i EU beror på att sådana som dig självmant valt arbetslöshet? Du får ursäkta mig men jag tror att det är svammel. 

Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • KillBill
    Så allting gick skrev 2023-05-21 11:29:43 följande:
    Vi känner till statistik Sverige, man vill föra statistik om allt.

Det var du som refererade till statistisk. Men kan du förklara hur ditt resonemang är kopplat till att den svenska tillväxten med en SD styrd M/KD/L regering vid makten rasat till EUs lägsta?  Vad tycker du om att tillväxten nu är så usel?

• KillBill
    Så allting gick skrev 2023-05-21 12:23:26 följande:
    Vi hade dessa rubriker redan året efter sossarna avvecklat fullt fungerande kärnkraft. Ökade på reduktionsplikten.
    Dessa är grund bulten till svensk ekonomi, orsaken till skenade inflation osv.
    Energin är en så stor fråga som sossarna aldrig kunde annan vilka konsekvenser det skulle få för hela landet.
    .

Inflationstakten drogs upp av skenande elpriser

Elpriserna skenade i november då de steg med strax över 29 procent i årstakt. Därmed bidrog enbart de högre elpriserna med 1,1 procentenheter till inflationstakten på 3,6 procent i november. Dessutom bidrog högre priser på drivmedel med ytterligare 0,7 procentenheter. Med andra ord bidrog enbart de uppskruvade el- och drivmedelspriserna med 1,8 procentenheter till inflationstakten på 3,6 procent.

Du visar återigen att du ingen förstår om ekonomi.

Inflationen har drabbat hela världen och bakgrunden kan kopplas till effekter av pandemin och Rysslands invasion av Ukraina. 

Ser vi till elpriserna så hade Sverige EU:s lägsta elpriser i fjol och Sverige hade den största exporten av el av alla länder så att elen skulle vara orsaken till att tillväxten har sjunkit som en sten under den SD ledda M/KD/L regeringen är inget annat än nonsens. 

• KillBill
    Så allting gick skrev 2023-05-21 12:25:30 följande:
    Glömde datum detta publicerades, dvs under sossarnas tid.

EKONOMISK ANALYS 17 DEC. 2021

Att elpriserna har ökat beror på Rysslands invasion av Ukraina vilket har resulterat i höjda elpriser i hela EU. Sverige hade som jag tidigare förklarat de lägsta elpriserna i EU i fjol så detta är förstås inte förklaringen till att den svenska tillväxten har sjunkit som en sten till EUs lägsta med den SD styra M/KD/L regeringen vid makten. 

• KillBill
    Så allting gick skrev 2023-05-21 13:10:10 följande:
    Ändå kan gaspriset nu falla trots att kriget pågår, dvs kriget är inte enda orsaken.
    Du kanske borde kolla upp fakta innnan du postar inlägg?

Så här såg elpriserna ut på Noordpool i april. Data för maj är ännu inte släppt.

• KillBill
    KillBill skrev 2023-05-21 13:28:38 följande:
    Du kanske borde kolla upp fakta innnan du postar inlägg?

Så här såg elpriserna ut på Noordpool i april. Data för maj är ännu inte släppt.
    Här har du samma uppgifter i en tabell.

• KillBill
    Så allting gick skrev 2023-05-21 13:10:10 följande:
    Man får vara glad att man inte bor i kärnreaktornationen Frankrike. De betalar mest för elen..
  • KillBill
    Så allting gick skrev 2023-05-21 13:35:37 följande:
    Vet inte vad du förstår eller inte.

Men energi i europa handlar om gaspriser, tycker du borde förstått det genom att du hänvisar till Putin.
    Putin sålde inte el mer än till FIN o några grannar.

Dina inlägg blir mer och mer förvirrande. Hur har du kommit fram det är Sveriges elpriser (som är lägst i EU) som är förklaringen till att Sverige med den SD styrda M/KD/L regeringen har fått EU:s lägsta tillväxt?  

• KillBill
    Så allting gick skrev 2023-05-21 13:48:56 följande:
    Vad vi vet är att inflation har dämpats denna månad, det är tack vare Kristersson.
    Även bensin o diesel priser, matpriser, energi ligger på historiskt låga priser.

Uppenbart gör Kristersson rätt.

Hahaha, vilken skämtare du är!
    Nedan ser du hur livsmedelspriserna har utvecklats de senaste 3 åren. Trots den marginella prisnedgången i april ligger livsmedelspriserna på en rekordhög nivå. 

Varför pratar du om historiskt låga nivåer när det så uppenbart är en lögn?

• KillBill
    KillBill skrev 2023-05-21 14:07:05 följande:

Hahaha, vilken skämtare du är!
    Nedan ser du hur livsmedelspriserna har utvecklats de senaste 3 åren. Trots den marginella prisnedgången i april ligger livsmedelspriserna på en rekordhög nivå. 

Varför pratar du om historiskt låga nivåer när det så uppenbart är en lögn?

För övrigt är bensinen idag 30 öre dyrare är när Kristersson tillträdde..
Svar på tråden Besviken på regeringen