Vems är ansvaret?
Jag skulle skriva till släktingen:
"Totalkostnaden för barnvagnarna och alla extratillbehör var xxx, och som jag kan se på blocket nu skulle jag kunnat sälja bara ena vagnen för 2-3 tusen kr. För att vara snäll sålde jag allt till dig för 1,500kr, vilket jag hoppas du håller med mig om att det är ett sk 'kompispris', med råge.
Vagnarna var begagnade, som du redan visste. Att laga småsaker som knappar på både kläder och ting gör jag regelundet, det är tyvärr inget jag lägger aktivt på minnet. Jag kan inte heller minnas att du frågade mig om allt var i nyskick eller om det är något särskilt du behövde veta. Det enda jag visste med mig är att ni fick tre fungerande och säkra barnvagnar till ett toppenpris, och det var jag glad för. Det var viktigare för mig än att tjäna pengar på att sälja till främlingar, vilket var mitt alternativ.
Kan du nu vänligen specificera exakt vad det är att du vill att jag ska göra eller be om ursäkt för? Det är nämligen synnerligen oklart för mig?
tack,
Xxx"
BOM!
Lägg till tydligt i meddelandet till din släkting att en tredje ägare så klart inte kan räkna med att det inte skulle finnas en enda skavank när de är trea på bollen. Om inte din släkting vill säga har påstått annat eller tagit ett pris som insinuerar annat vilket du så klart inte kan rå för. Har man fått något för ett bra pris och vet om att det är tredjehand kanske man inte blir så sur över en knapp.
Vill man ha det felfritt får man köpa nytt till fullt pris.
Dessutom var den väl inte trasig längre om du hade lagat den.