Inlägg från: Anonym (Asså) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Asså)

Vems är ansvaret?

Man berättar väl att man har lagat den, det tycker jag hör till allmänt hyfs, men om släktingen försöker sälja vidare till ett högre pris (vilket är rätt fult i sig) så bör han ju kollat med dig först om han nu inte ens använt den... "typ  jag fick ju köpa den så billigt men har ingen användning för den, allt funkar väl?" Sen kan han ju återbetala en summa till nya köparen, om alla vill vara nöjda och schyssta vill säga, annars skiter man bara i det :)

Men sen beror det ju helt på vad det är och vad som är lagat hur.... är det en bil där du tejpat ihop kamremmen eller en ljusstake som är ihoplimmad liksom....

• Anonym (Asså)
    Anonym (M) skrev 2022-12-01 08:17:26 följande:

Han fick tre barnvagnar för 1500. De har det knapert ställt och jag skulle ha fått ganska många tusenlappar för dem om jag sålt till någon annan, men jag ville vara snäll. Jag bryr mig
    inte om att de säljer vidare, men känns väldigt fult att vända det emot mig. 
    Det var en knapp till en av extrasufletterna som lossnat och jag fixat, man ser det inte ens när den sitter på. Jag tänkte inte på det alls eftersom det ju var fixat och han visste att vagnarna varit i bruk. 

Det där är en skitgrej, bara att säga att du helt enkelt inte tänkte på det, han kan ju välja att återbetala en liten summa till nya köparen eller köpa tillbaka och sälja om på nytt till någon annan och då berätta direkt :) som köpare hade inte jag brytt mig om det alls, men det beror lite på priset också, köpte själv en vagn för 300 så räknade inte med att den var i toppskick, säljaren visade dock vad småfelen var, typ spärrarna fastnar ibland när man tar på och av liggdelen men så visade han också knepet för att få till det :)
Svar på tråden Vems är ansvaret?