Bonusmammor!!
Någon som har/haft en bonusmamma som är bitter och klagar på sina bonusbarn?
Hej, har en bonus mamma sedan 6 år tillbaka som för något år sedan blivit väldigt bitter och klagar/hittar fel i allt jag och mina syskon gör.
Jag är nu 17 år och mina två syskon är i tonåren vi har sen småbarn alltid varit kärleksfulla mot henne samt aldrig sagt emot vår bonus mamma tidigare, men nu känner jag/syskonen att det är nog! Min pappa och Mamma har varit väldigt stränga/kärleksfulla mot oss och verkligen varit bestämd med att man ska vara en snäll godhjärtad maniska vilket både omgivningen/släktingar berömt oss för.
Hennes egna tonårs barn har varit mycket hos pappa och därför vet vi att hon varit väldigt ledsen för det och därmed försökt ge henne kärleken hon inte får när dom är där. Iallafall har hon blivit väldig bitter och kommenterar massa negativa saker som att livet är skit och att man bara kan gå och dö, ingen gillar mig och så vidare. Jag känner alltid hur sjukt det är att hon som VUXEN håller såhär!
Jag kanske låter hård nu men efter all den kärlek vi har gett och hur hon styr hela hemmer hos pappa får mig att må dåligt, självklart så kanske hon inte heller mår så bra men detta ska inte gå ut över andra istället ska man prata om det eller söka hjälp hos psykolog.
Någon som har varit med om liknande.
Eller kanske tips hur man ska ta upp detta med henne?