Anonym (Elvis) skrev 2022-11-20 10:39:52 följande:
Det får väl var och en svara för, varför man gör så. Som flera skrivit, det är ett fritt land. Jag personligen gillar inte att handla online, annat än typ toapapper, ris, olivolja och annat sånt där det liksom inte kan bli fel. Gällande färskvaror så vill jag välja själv. Det är sällan billigare att handla online så varför ska jag då få hem dåliga varor (har den erfarenheten). Så vi gör det ibland.
Men framför allt planerar vi ca 2v framåt, gör menyer osv utifrån butikernas reklamblad. Har nära till i princip alla stora kedjor så planerar om maken ska jobba på en plats en dag så handlar han i butiken x på vägen hem, andra dagen ska jag åt andra hållet osv. Så att det inte drar massa bränsle för att handla. Det kostar också pengar.
Det jag däremot kan tycka är dåligt är att släpa med sig barn. Den som tar sina dagisbarn förbi ICA en vardag när småttingarna är helt slut. Det är taskigt. Jag FÖRSTÅR att det kan vara det enda alternativet för vissa och det respekterar jag. man gör det man måste. Men de flesta jag ser i butiken på hemorten vid den tiden är inte ensamstående utan barnvakter utan de kunde absolut ha planerat bättre. Har också avlägsna bekanta som tycker att det är att göra en utflykt att dra till ett köpcentrum och "låta kidzen springa av sig". Åk till närmsta skogsdunge....
Mina ungar älskar att gå och handla efter förskolan. Varför skulle det vara ett problem menar du?