Hur kan man frivilligt storhandla på helgerna?
Skafferivaror tycker jag är helt ok att köpa online men grönsaker, frukt och färskt kött funkar dåligt tycker jag. Ofta får man dåliga varor när man köper online. Om man går själv kan man välja det bästa. Som en tidigare också skrev att man får konstiga ersättningsvaror. Det är dock väldigt smidigt när man har tomt i skåpen hemma och inte vill släpa allt själv men man kan dock aldrig räkna med att man får allt man beställt. Onlineutbudet är också begränsat jämfört med vad som finns i affären både till pris och utbud.
Tidigare handlade jag mycket online men hushållet har krympt så senaste beställningen var nog i maj. Jag tycker därför inte att handla tar så lång tid utan det är planering och matlagning som tar mest tid.
Då min totala arbetsbörda ökat håller jag nu på att prova färdiga familjelådor där maten är klar och man bara stoppar allt i ugnen. Hittills har vi endast provat en vecka och nästa laddning får vi i imorgon så jag är inte redo att göra en recension ännu men mycket tid sparade jag första veckan. Jag beställde 4 portioner x 5 dagar. Maten vi fick räckte både till lunch och middag i sex dagar åt två vuxna och ett skolbarn (de två vuxna åt lunch 5 dagar). Med tanke på mängden mat så är det egentligen inte så mycket dyrare än att köpa allt själv och jag sparade 8- 12 timmar som jag annars skulle lagt på planering, inhandling, matlagning och disk den veckan.