Inlägg från: Anonym (Ubåt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ubåt)

Internationella mansdagen idag

Tow2Mater skrev 2025-03-08 16:41:35 följande:
    Nej jag vill inte starta en ny tråd om kvinnodagen. Jag vill skriva i denna.

Mansdagen har inte varit ännu så du har helt fel. Men jag ser fram emot den :)
    Varför hyllar du inte kvinnor?
  • Anonym (Ubåt)
    Tow2Mater skrev 2025-03-08 16:59:16 följande:
    Jag lyfte stödet som ges i Expressen idag :)

Och jag kan dela en europeisk nyhet om ett förslag som ger ökat stöd för kvinnor om det skulle bli lag i slutat av året; att inneha bilder på en muslimsk kvinna utan hijab bör göras till ett brott säger ett förslag i UK idag, det kan komma att likställas med att inneha eller producera bilder på sexuella övergrepp mot barn. Mer i linken nedan.

www.dailymail.co.uk/news/article-14461483/Possessing-photos-Muslim-woman-without-hijab-criminal-offence-MPs-say.html
    Du använder kvinnodagen för att framställa män som offer.
    Det är inte en hyllning. 
  • Anonym (Ubåt)
    Tow2Mater skrev 2025-03-08 17:11:28 följande:
    Jag vet du tycker män är offer.
    Det tycker jag inte. Har något emot att män hela tiden ska framställas som offer på olika sätt. Typ det du gör.
  • Anonym (Ubåt)

Mansdagen skulle vara helt ointressant för vissa män om man nu inte kan använda den för att få män att framstå som offer.

• Anonym (Ubåt)
    Tow2Mater skrev 2025-03-08 17:19:08 följande:
    Det gör jag inte.

Hela tråden är en klagan på att du inte anser att män blir tillräckligt hyllade och att hyllningarna som finns inte duger för dig. Du porträtterar då män som offer.

• Anonym (Ubåt)
    Tow2Mater skrev 2025-03-08 17:32:01 följande:
    Nå du får anse vad du vill. Jag lyfter stödet som ges kvinnor i Expressen, och jag hoppas vi får se samma stöd för män i höst - hoppas vi har kommit så långt att vi kan se likabehandling oavsett kön.
    Hyllningarna som fanns under förra mansdagen var ju inte tillräckliga för dig. Även om det skulle byggas världens högsta monument för män så skulle det inte vara tillräckligt.

Du "lyfter" stödet för kvinnor i expressen för att du tycker så synd om män.
  • Anonym (Ubåt)
    Postman skrev 2025-03-08 17:40:18 följande:
    Jag vill hylla inte könet, jag vill hylla människa, människorna. Då blir det jämställdhet på riktigt. 
    Så du är mot mansdagen alltså?

Det du tar upp om tjejvasan är fruktansvärt löjligt. Alla fattar ju att det finns för att kvinnor är svagare fysiskt och att den stora Vasan egentligen är en mansvasan.
  • Anonym (Ubåt)
    Tow2Mater skrev 2025-03-08 17:45:26 följande:
    Du tycker så synd om kvinnor.
    Nej. Det gör jag inte.
  • Anonym (Ubåt)
    Postman skrev 2025-03-08 17:50:06 följande:
    Du gör kvinnor till offer.  
    Postman skrev 2025-03-08 17:48:59 följande:

Ja det är rätt patetiskt med mans och kvinnodagar. Finns inget jämställt i det. Ska vi prata jämställdhet och allas lika värde på riktigt så borde vi snarare ha människans dag. 

Det är ojämställt att det ska vara just tjejvasa, ett galet feltänk, stora vasan är öppen för alla, det är jämställt. 

Det är ojämställt tänk att tro att det inte är några skillnader alls mellan män och kvinnor. Både fysiska och möjlighet till förutsättningar. Fastnar man i det tänket så ligger jämställdhet långt borta.

Du tycker ofta det är synd om män på olika sätt så du verkar snappat upp att det finns skillnader i alla fall. I de allra flesta fallen så gör du män till oskäliga offer förvisso. 

Tycker du ska heja på tjejerna som åker tjejvasan också. Du står säkert och surar.

• Anonym (Ubåt)
    Anonym (Man) skrev 2025-03-08 18:22:39 följande:

Män kan alltså inte diskutera en orättvisa utan att vara offer?

Verkar som att vissa män inte kan göra det. En form av saklighet saknas.
    Tyvärr.
  • Anonym (Ubåt)
    Tow2Mater skrev 2025-03-08 18:24:57 följande:

En krönika som kan lyftas kvinnodagen till ära:

Låt oss använda Internationella kvinnodagen till att sluta säga negativt laddade "tjejord". Till exempel kan Vasaloppsföreningen döpa om 30 kilometersloppet till "Tredjedelsvasan".

Tjejer är självklart för svaga och sköra för att åka riktiga Vasaloppet, men de har inte ens kapacitet för halva sträckan. För att de ska ha en chans att klara av det så ska 90 km bli 30 km. Vilket i grund och botten inte är mycket mer än ett träningspass för Vasaloppet.

I fäders spår för framtids segrar står det när man går i mål. Kanske borde man lägga till ? Kvinnor kan. Mer än 3 mil.? Varför inte döpa om 30 km loppet till Tredjedelsvasan?

www.affarsvarlden.se/kronika/john-skogman-dop-om-tjejvasan-lagom-till-internationella-kvinnodagen

Jag förstår att du gillar den åsikten. Den är ju ganska nedvärderande mot kvinnor.
  • Anonym (Ubåt)
    Tow2Mater skrev 2025-03-08 23:23:13 följande:
    Du blir aldrig nöjd. Antar du gillar du tjejkast också.
    Killgissar du att jag blir kränkt? Löjligt.

Det är ju du som är lättkränkt. Så pass att att du behöver länka hyllningar till kvinnor på kvinnodagen för att du känner en kränkthet å mäns vägnar.
  • Anonym (Ubåt)
    Anonym (A) skrev 2025-03-08 23:30:22 följande:
    Verkligen nedlåtande om kvinnor.
    Eller hur. Aningen skrämmande också. 
  • Anonym (Ubåt)
    Tow2Mater skrev 2025-03-08 23:49:09 följande:
    Du sa ju åt mig att hylla kvinnor idag.
    Jag ifrågasätter varför du gör raka motsatsen till att hylla kvinnor.
Svar på tråden Internationella mansdagen idag