Internationella mansdagen idag
I skolan är det samma sak. Internationella kvinnodagen brukar uppmärksammas, men mansdagen är inte ett dugg intressant.
I skolan är det samma sak. Internationella kvinnodagen brukar uppmärksammas, men mansdagen är inte ett dugg intressant.
Förövrigt en bra och sansad tråd av män som har en vilja att bli inkluderade igen. I en värld där etnisk- och sexuell mångfald samt kvinnor har varit fokus under en period.
Inte mansdagen idag, men kvinnodagen. Igen visar Expressen sitt stora stöd med att lyfta 100 kvinnor som geom aret är förebilder eller på annat sätt sticker ut. Onskar nu se samma upplyftande av män när deras dag kommer i höst. Männen behöver också positiva förebilder framhävda.
Att expressens konstanta vurmande över Wahlgren reflekteras även i upplyftandet är ju ingen nyhet, men just det kan man ju försöka strunta i.
www.expressen.se/nyheter/sverige/arets-kvinnor-2025-har-ar-hela-listan/
Män kan alltså inte diskutera en orättvisa utan att vara offer?
Vi kommer ifrån syftet;
Inte mansdagen idag, men kvinnodagen. Igen visar Expressen sitt stora stöd med att lyfta 100 kvinnor som geom aret är förebilder eller på annat sätt sticker ut. Onskar nu se samma upplyftande av män när deras dag kommer i höst. Männen behöver också positiva förebilder framhävda.
Att expressens konstanta vurmande över Wahlgren reflekteras även i upplyftandet är ju ingen nyhet, men just det kan man ju försöka strunta i.
www.expressen.se/nyheter/sverige/arets-kvinnor-2025-har-ar-hela-listan/
Jag hyllar gärna alla trevliga kvinnor på deras dag! Om män vill lyfta mansdagen måste vi ta tag i det själva och inte vänta på att någon annan gör det, för så har kvinnor gjort. Jag ser fram mot listor på betydelsefulla män till hösten!
Men helst vill jag att både män och kvinnor ska fokusera på den viktiga delen av namnet, den INTERNATIONELLA kvinnodagen! Som en bekant till mig skrev igår, "jag är så glad att jag föddes till kvinna i Sverige". I stora delen av världen lever kvinnor under förtryck och ojämställdhet och inte sällan i livsfara. Dagen är till för dem mer än oss. Och det går bakåt på vissa håll, se bara på Trump som avskedar kvinnor på viktiga poster bara för att de är kvinnor!
I det perspektivet är det lite fjuttigt att diskutera listor i kvällspressen eller vem som gör och inte gör tillräckligt i hemmet...