Internationella mansdagen idag
Tecum skrev 2024-11-20 18:27:44 följande:
Om jag skriver något stöttande om ensamma män som mår dåligt får jag höra att jag är en misogyn kvinnohatare som står bakom incels..."Jadu" skrev: Eller tas rimliga saker upp såsom mäns psykiska ohälsa, machokultur, påtvingade könsroller?"
Sånt behöver diskuteras, konflikten mellan en växande machokultur och kravet på att män ska var jämställda och visa känslor. Och varför tar så många män livet av sig om vi nu lever i en värld som gynnar män? Varför har ensamma män kortare livslängd och mår sämre efter en skilsmässa än vad kvinnor gör?
söka vänskap, hitta sammanhang, delta i aktiviteter, gå i terapi? om det är de tipsen du ger är du ett föredöme.
tyvärr är det många män som istället kammar ensamma män medhårs, och är med och skyller på dessa mäns ensamhet på ?kräsna kvinnor?. Om det är så du stöttar så står du indirekt bakom misogyna incels och hjälper dom inte att varken utvecklas eller förbättras (för sin egen och egna måendets skull)
och frågorna nedan är väl superbra för män att diskutera med män om? för att kunna peppa och motivera män i samma sits? och visa att det finns hjälp och stöd att få. Eller ska kvinnor både ta hand om sig själva och männen efter en skilsmässa exempelvis? therese lindgren har gått ut och pratat om sin psykiska ohälsa vilket gör att unga tjejer kan relatera, se att det finns hopp ändå, och att det är normalt att inte alltid må 100%. Var finns dessa manliga förebilder för unga pojkar? Om män verkligen tycker att det är problematiskt dvs