Tecum skrev 2024-11-20 18:27:44 följande:
Om jag skriver något stöttande om ensamma män som mår dåligt får jag höra att jag är en misogyn kvinnohatare som står bakom incels...
"Jadu" skrev: Eller tas rimliga saker upp såsom mäns psykiska ohälsa, machokultur, påtvingade könsroller?"
Sånt behöver diskuteras, konflikten mellan en växande machokultur och kravet på att män ska var jämställda och visa känslor. Och varför tar så många män livet av sig om vi nu lever i en värld som gynnar män? Varför har ensamma män kortare livslängd och mår sämre efter en skilsmässa än vad kvinnor gör?
Tror du inte att kvinnor, hbtq-personer, urfolk har fått stöta på motstånd när de för sin talan? Det är en ganska svag ursäkt till att inte engagera sig i saker, att vissa inte kommer hålla med dig.
"Varför har ensamma män kortare livslängd och mår sämre efter än skilsmässa än vad kvinnor gör?" Det är lite intressant. För kvinnor är det precis tvärtom. Kvinnor mår sämre och har kortare livslängd när de är gifta. Vad tror du att det sammanträffandet beror på?
Det är inte lätt att vara man heller. Men hade önskat att män stannade upp någon minut och reflekterade varför saker är som de är. Vad kan vi själva ta ansvar över? Vad är kvinnornas fel? Vad är patriarkatets fel?