Inlägg från: Anonym (Slutar dåligt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Slutar dåligt)

Internationella mansdagen idag

Anonym (Jadu) skrev 2024-11-19 23:21:26 följande:

Anledningen till att den inte uppmärksammas är för att män inte bryr sig nog mycket. De flesta män vet inte ens att det finns en mansdag. 

Vilka tror ni har sett till att kvinnodagen är så uppmärksammad? Jo kvinnor.

Ingen kommer göra det åt er. Ni måste ta tag i det själva. Att börja sura över kvinnodagen hjälper föga.

Visa av erfarenheter så vet vi att all form av mansrättsaktivism bemöts med bombhot och massiva trakasserier/hot riktade mot anhöriga till medlemmar så fort en sådan rörelse försöker lämna internet. Så det är svårare än man kan tro att ta tag i det, och man blir fort varse hur svårt det är om man faktiskt försöker. 
  • Anonym (Slutar dåligt)
    Anonym (Jadu) skrev 2024-11-19 23:39:27 följande:
    Och denna "mansrättsaktivism". Handlar den möjligen i grund och botten om att förtrycka kvinnor? Eller tas rimliga saker upp såsom mäns psykiska ohälsa, machokultur, påtvingade könsroller?
    Om män kritiserar sig själva och sin könsroll är det ok, det är inte MRA men inte saker som "Organisera oss för att utbyta tips och erfarenheter kring vårdnadstvister" eller "obligatoriska faderskapstest vid födseln/rätten att återkräva underhållsbidrag där man senare visar sig inte vara den biologiska fadern" då blir det bombhot och att antifa hotar din mamma.
  • Anonym (Slutar dåligt)
    Anonym (Jadu) skrev 2024-11-20 00:10:39 följande:
    Källa på det blir bombhot?
    Källa på att det inte blir bombhot? Tror du att jag sparar källor ifall någon ifrågasätter mig? Vill du ha källa på det? Nej. varsågod att avfärda eller ej, eller sök själv.
  • Anonym (Slutar dåligt)
    Anonym (Jadu) skrev 2024-11-20 00:33:47 följande:
    Tror inte ett dyft på det du säger.

Och om det skulle va sant, varför skulle det hindra dig om du verkligen brinner för det?
    Kvinnor världen över blir våldtagna mitt i folkmassan under en kvinnorättsdemonstration. Kvinnor blir hotade och mördade och misshandlade. Ändå fortsätter de att stå upp för sina rättigheter. Om det inte hindrar dem, varför ska ett bombhot hindra dig? 
    Källa på det?
Svar på tråden Internationella mansdagen idag