Inlägg från: Anonym (spinnaker) |Visa alla inlägg
  • Anonym (spinnaker)

Att prata om relationen

Anonym (Bizz) skrev 2022-11-19 16:08:45 följande:

Tänk att så många män orkar gnälla över sina fruars bristande sexlust!
    Varför kan man inte acceptera att ens partner inte längre vill knulla?
    Är det något mer man absolut inte får ändra på för att mannen inte ska tjura ihop som ett småbarn?

Väldigt tråkig inställning tycker jag.

Egentligen är det väl inte mycket konstigare att man blir ledsen om partnern inte längre vill ha sex än om de slutar gilla något annat som båda tyckte mycket om i början av relationen och la mycket tid på?

Säg att båda älskar att hålla på med segling. Man har båt, man åker på semestrar och har kul och det är självklart att man ska göra det varje sommar, det är inget som ens diskuteras.

Och går den ena och utvecklar en plötslig och stark aversion mot segling, efter 15 år. Och vägrar att ens vara på en båt eller tala om varför?

Jag hade blivit ledsen då i alla fall om jag fortfarande ville segla.
  • Anonym (spinnaker)
    Anonym (Bizz) skrev 2022-11-19 17:17:29 följande:
    Du tycker väl inte på allvar att det ens är jämföbart?
    Vi lär ungar "stopp, min kropp" samtidigt som samma förälder (pappa) gnäller röven av sig för att partnern (frun) inte vill knulla?

Varför får inte vuxna kvinnor säga "stopp, min kropp"?
    Har jag sagt att man är skyldig att fortsätta med saken ifråga, oavsett vad det är?
    Nej, det har jag inte. 

Men jag kan förstå den deppiga känslan när en partner berövas en gemensam sktivitet som gett dem mycket glädje under många år. Det var helt enkelt inte det man trodde att man signade för.

Jag hade fått liknande känsla om en arbetsgivare plötsligt ändrade min arbetsbeskrivning efter 10-15 år och sa att "nu kommer du aldrig mer att få göra den här roliga arbetsuppgiften, vi tänkte att du kunde diska kaffemuggarna och städa lite mer i personalköket istället."

För det är ju bokstavligen det mannen oftast får höra i trådarna här när det är kvinnan som har lagt ner sexet (utan medicinsk anledning då) och ibland både vägrar berätta varför och vägrar söka hjälp.
  • Anonym (spinnaker)
    Anonym (Bizz) skrev 2022-11-19 17:35:08 följande:
    Söka hjälp för vad?
    För att man inte vill ha sex?

Kanske är bättre att mannen söker hjälp för att förstå att kvinnan inte längre har lust.
    Ge fan i  att tvinga på er kåthet på era kvinnor som inte vill.
    För fan!!!
    Ja.

Jag förväntar mig att kvinnan kan tänka ett steg längre och ställa sig frågan "Varför vill jag inte ha sex?"

Om hon kommer fram till att den saknade lusten skulle kunna bero på hormonvariation, hormonella p-medel, fysiskt obehag p.g.a. sköra slemhinnor eller annat som det finns hjälp för så tycker jag inte att det är för mycket begärt att hon talar med gyn om detta, eftersom hon väl tyckte sex var skönt och bra från början? 

Jag tycker det är jättekonstigt att många kvinnor går helt i baklås när det gäller lust, inte vill testa nånting och inte vill tala om det. Jag är kvinna själv och jag hade inte kunnat acceptera att min partner bara lägger av och inte ens gör ett försök att hitta sin lust igen, och vägrar tala om det.
Svar på tråden Att prata om relationen