Inlägg från: Räkan77 |Visa alla inlägg
  • Räkan77

Laser hårborttagning - bra?

Jag köpte en för 3000 kr, sämsta köpet ever. Använde den primärt för bikinilinjen men körde även armhålor och ben. Höll på okt-april en gång i veckan utan resultat vilket såklart var frustrerande. 

• Räkan77
    Anonym (Teddy) skrev 2022-11-14 20:42:54 följande:
    Shit, vad dåligt. Menar du att det inte hände något alls?
    Precis, inget hände! Gjorde inte ont alls så det var väl det enda positiva.

Man ska köra den när man är nyrakad så jag rakade mig lika regelbundet som vanligt, men håret växte ut som vanligt under hela perioden. Sen köpte jag en Philips Oneblade för rakning av bikinilinjen och den ger inte speciellt mycket röda prickar efter rakning av bikinilinjen. Så nu är jag hyfsat nöjd iaf.
  • Räkan77
    Kjoltyg skrev 2022-11-16 11:37:20 följande:

Hej! 

Jag har använt Braun Silk-expert Pro 5 PL5117 i två år. Det har verkligen varit en game changer för mig. Har framför allt haft problem på ben & bikinilinje med röda prickar & så pass grova hårstrån att de synts & känts även efter rakning. 

90 % är borta nu & får inte röda prickar när jag rakat vad är kvar. Första månaderna använde jag den 1 gång i veckan vilket tog ca 30 min (bikini, ben, under armarna). Nu kanske 1 gång i veckan. 

Under armarna har det gett kanske 30 % resultat. Så där & vid knäna har det inte fungerat så väl.

Så nöjd! 

Det är en sån jag har också och fick som sagt inget resultat. Men det var ett par år sen jag körde den så jag kanske ska ge den en ny chans på bikinilinjen. 
Svar på tråden Laser hårborttagning - bra?