Laser hårborttagning - bra?
Min fråga - ni som använder så kallade hemmalaser - hur tycker ni det funkar?
Min fråga - ni som använder så kallade hemmalaser - hur tycker ni det funkar?
Jag köpte en för 3000 kr, sämsta köpet ever. Använde den primärt för bikinilinjen men körde även armhålor och ben. Höll på okt-april en gång i veckan utan resultat vilket såklart var frustrerande.
Jag köpte en för 3000 kr, sämsta köpet ever. Använde den primärt för bikinilinjen men körde även armhålor och ben. Höll på okt-april en gång i veckan utan resultat vilket såklart var frustrerande.
Jag har en mandy-nånting, troligtvis billigast på marknaden. Den funkar superbra på benen. Är vanligtvis väldigt lurvig och det växer ut fort! Nu kan jag gå två veckor innan jag känner att jag behöver raka benen för att kunna gå i shorts. Röda prickar är borta och benen har aldrig varit på lena.
den funkar även toppen på armarna och bikinilinjen, mycket mindre röda prickar där. Men i armhålorna har jag inte märkt någon skillnad. Nackdelen är ju att det tar tid att lasra. Men det gör inte ont, det känn inte.
Tack för era synpunkter.
Intressant att det kan vara så olika erfarenheter, men det verkar verkligen vara väldigt individuellt hur man reagerar och fungerar ihop med olika hårborttagningsmetoder.
Den metod som fungerar bra för en person kanske inte alls fungerar för annan. Och att det funkar innebär inte självklart att slutresultatet blir lika - håret kanske försvinner för båda men en får mycket besvär med blemmor och den andra blir det slätt och fint direkt. Byter dessa två personer metod från tex rakning till laser kan det ge olika resultat beroende på person även om exakt lika maskin används..
Även inom samma metod, tex vaxning verkar det vara så att en person upplever det mycket effektivt och bekvämt samt ger inga besvär alls med sockervax medan andra får besvär och uthärdar inte smärtan, i synnerhet vid intimvaxning.
Intressant nog verkar det dessutom gå olika bra på olika ställen på kroppen på samma person trots samma metod.
Trist att konstatera att enda sättet att ta reda på om laser funkar är att testa - och då får man hoppas att just den lasermaskinen man chansar på för många tusenlappar också fungerar...
Tacksam för mer input från fler som testat laser för hemmabruk.
Vad skiljer en maskin för 2 000 kr gentemot en maskin för 10 000 kr exempelvis?
Funkar det att ta hela intima partier med laser?
/ Sam
Hej!
Jag har använt Braun Silk-expert Pro 5 PL5117 i två år. Det har verkligen varit en game changer för mig. Har framför allt haft problem på ben & bikinilinje med röda prickar & så pass grova hårstrån att de synts & känts även efter rakning.
90 % är borta nu & får inte röda prickar när jag rakat vad är kvar. Första månaderna använde jag den 1 gång i veckan vilket tog ca 30 min (bikini, ben, under armarna). Nu kanske 1 gång i veckan.
Under armarna har det gett kanske 30 % resultat. Så där & vid knäna har det inte fungerat så väl.
Så nöjd!
Hej!
Jag har använt Braun Silk-expert Pro 5 PL5117 i två år. Det har verkligen varit en game changer för mig. Har framför allt haft problem på ben & bikinilinje med röda prickar & så pass grova hårstrån att de synts & känts även efter rakning.
90 % är borta nu & får inte röda prickar när jag rakat vad är kvar. Första månaderna använde jag den 1 gång i veckan vilket tog ca 30 min (bikini, ben, under armarna). Nu kanske 1 gång i veckan.
Under armarna har det gett kanske 30 % resultat. Så där & vid knäna har det inte fungerat så väl.
Så nöjd!
Om du testade i flera månader så kanske det är kört, tyvärr. Men har du den hemma så kan du ju lika gärna testa igen.
Kanske ska nämna att jag har mörka tjocka hårstrån som stört mig hela livet men som lyckligtvis passar bra i dessa sammanhang.
Brukar inte skriva om produkter jag köper, men just när det gäller detta så har verkligen tagit tillfället i akt & berättat om hur väl den funkade för mig. Så många somrar som jag inte känt mig bekväm att visa bara ben eller i badkläder för att jag antingen varit så hårig eller haft så mycket röda prickar & sår efter inåtväxta hårstrån. Vill därför att de som har samma förutsättningar som jag (mycket mörkt hår) att testa en sån produkt.
Men! Det bästa är ju om man kan testa före man köper. En kollega lånade min några veckor. Funkar det så märks det ju rätt snabbt, efter andra eller tredje gången. Alternativt om man kanske kan hitta en FB/tradera.