-
Den där Anna lär vara Bullen. Haha.Anonym (Teddy) skrev 2022-11-13 19:44:07 följande:Godnatt (Anna) med den långa ludna svansen.
-
Vad har detta med min tråd att göra om jag får fråga?exandthecity skrev 2022-11-13 21:10:09 följande:
Såsom den här tråden har flippat ur totalt så förstår jag att dina vänner inte nämner något om ätmönster och måltidssammansättning på sociala media. Samma som jag noterade för 15 år sedan.
Intressant att du nämner äggmjölk för det blev jag bjuden på förra veckan. Detta av just en akademiker i sthlm som också visade mej hur den görs. Helt ok att ha i kaffe men knappast något jag kommer att göra själv. Om jag vill ha något i mitt kaffe tar jag en sked kokosolja.
-
Anonym (Teddy) skrev 2022-11-14 16:57:30 följande:Ok, men jag tycker att ditt tjat om att ts sagt att hon inte äter på kvällen och sen visade det sig att det gör hon visst osv, är tätt jobbig eftersom det står klart och tydligt i trådstarten att ts äter ett lättare kvällsmål. Sen att du tycker det är samma med tex en macka med baconröra och en hel middag i den form som folk brukar äta middag får stå för dig, men jag tycker ju att det är skillnad på middag och en baconmacka.
Det viktiga är ju att man äter varierat enligt kostcirkeln och inte för mycket mängd och det kan ju se ut på olika sätt.
Jag har tyckt tråden är intressant eftersom jag själv har blivit ifrågasatt rätt aggressivt eftersom jag INTE ger mitt barn middag på kvällen om han har ätit bra i skolan. Den som ifrågasatte detta fick det att låta som att det är norm med två middagar per dag och snudd på barnmisshandel att göra annorlunda.Intressant att du inte ger middag på kvällen till ditt barn.
Mina barn äter dåligt med mat på kvällen så jag har börjat ge ägg och gröt till dom på kvällen istället om dom ätit bra i förskola/skola. -
Är det förbjudet att starta två trådar om samma sak?Anonym (k) skrev 2022-11-14 17:40:01 följande:Visste att jag läst detta. Samma sak med otydligheten också. Snark.
-
Det va sista gången jag startade en tråd här. Kan jag lova. Visste inte att folk skulle ha åsikter om att jag startade 2 liknande trådar. Trodde det va upp till mig men jag hade tydligen fel. Bäst ni kollar igenom familjeliv för det händer ganska ofta att folk startar liknande trådar. Håll efter dom ni familjelivs poliser!!
-
Nejdå. Men vad gör det dig om jag startar trådar?Anonym skrev 2022-11-14 18:37:04 följande:Bra, glöm inte löftet bara.
-
Jag blir ganska ledsen på flera av er. Allt jag ville va att se vad ni andra har för matrutiner och av vilken anledning många äter 2 lagade mål mat om dagen.
Men jag känner mig faktiskt ledsen av många av era kommentarer.
-
Jag har väl inte skrivit att ni andra äter för mkt? Citera gärna om jag har skrivit så.Anonym (Bullen) skrev 2022-11-14 19:45:44 följande:Ja, om man insinuerar att man själv är normen och andra äter för mycket kan det ju uppfattas som stötande.
-
Du har inte varit trevlig jag kommer läsa igenom det du har skrivit och eventuellt gå vidare med det.Anonym (Bullen) skrev 2022-11-14 19:49:52 följande:Och jag skrev att du insinuerade.
-
Får inte jag tycka det? Det va alldeles vad du va på mig om detta.Anonym (Bullen) skrev 2022-11-14 19:55:29 följande:
Från förra tråden:
Jag tycker som vuxen att man behöver bara äta ett mål mat om dagen. Inte två mål mat.
-
Nej jag tycker inte andra äter för mkt. Men för mig passar det inte att äta så.Anonym (Bullen) skrev 2022-11-14 20:05:19 följande:Från förra tråden: -Jag tycker som vuxen att man behöver bara äta ett mål mat om dagen. Inte två mål mat.Jodå. Men du kan väl inte påstå annat än att det är att säga att andra äter för mycket (vilket du i det översta citerade inlägget skriver att du inte har påstått)?sandra85ws skrev 2022-11-14 19:58:09 följande:Får inte jag tycka det? Det va alldeles vad du va på mig om detta.
-
öh ok. Märkligt!Anonym (Bullen) skrev 2022-11-14 20:09:09 följande:Får inte jag tycka det? Det va alldeles vad du va på mig om detta.Det är lite svårt att hänga med i svängarna nu, men okej...sandra85ws skrev 2022-11-14 20:06:33 följande:Nej jag tycker inte andra äter för mkt. Men för mig passar det inte att äta så.
-
Tack snälla du. Det värmde att höra!!Cartjan1 skrev 2022-11-14 20:25:20 följande:Försök strunta i de som bara är otrevliga, är inte värt att ödsla energi på de som går igång när de märker att någon tar illa upp. Försök istället att fokusera på de som bemött trevligt, oavsett om de höll med dig eller inte. Däremot tycker jag att det är bra att du faktiskt skriver rakt ut att du tar illa vid dig, inte alla som vågar.
Allt gott! -
Anonym (Teddy) skrev 2022-11-14 20:51:10 följande:Och jag tycker faktiskt att din frågeställning är intressant och kliar mig i huvudet över alla som tolkar dig som otrevlig, eller vad var det nu......knepig lol. Finns många knepiga reaktioner i denna tråden.....
Ja, jag tycker inte jag varit otrevlig. Jag är ingen otrevlig person.
Tack för din feedback/stöd genom hela tråden. Det gjorde allt lättare!!
-
Hur orkar ni fortsätta skriva? När jag skrivit att jag tagit illa upp? Ni bara fortsätter och fortsätter..
-
Jag ts är inte Teddy. Jag heter Sandra. Vad fick ni det ifrån?
-
Men oj skriver ni här fortfarande? Va trevligt!!
Det enda jag ville med tråden va att se av nyfikenhet hur andra äter.
Nu vill jag inte hänga här mer känner jag. Ingen trevlig tråd längre.
Men allt gott till er alla.
-
Och jag vill även passa på att be om
ursäkt om det är någon som tagit illa vid sig på grund av mitt inlägg. Det va inte alla meningen!! -
Jag håller med. Orkar inte heller förklara mera. Tack för allt du skrivit.Anonym (Teddy) skrev 2022-11-15 23:45:21 följande:Helt otroligt att vuxna människor väljer att missförstå så till den grad. Det du skriver stämmer inte, vilket både jag och ts förklarat många gånger. Men nu orkar jag faktiskt inte förklara mera, vill ni trolla vidare så gör det för all del.
-
Anonym skrev 2022-11-16 11:23:26 följande:Det mest uppenbara i den här tråden är att Sandra även skriver som "Anonym (Teddy)".
Det ser jag som falska anklagelser.
Vad säger du om det Teddy?