Inlägg från: sandra85ws |Visa alla inlägg
  • sandra85ws

Äter ni både lunch och middag?

Hej! 

Jag undrar hur era matrutiner ser ut? 

Mina ser ut såhär: 

-  frukost ( smörgås, juice och kaffe) 
    - Middag ( en rejäl portion lagad mat) 
    - Melkanmål ( frukt, rån/Digestive med pålägg och kaffe) 
    - Kvällsmat ( knäckebröd med kokt ägg och te. 

Jag förstår inte varför man som vuxen äter både lunch och middag? Jag är inte hungrig på kvällen så det passar inte mig mig alls. 

• Svar på tråden Äter ni både lunch och middag?
  • sandra85ws
    Anonym (Hungrig) skrev 2022-11-12 19:56:42 följande:

Jag äter frukost, lagad mat till lunch, middag och kanske nån macka på kvällen, så som dom flesta normala människor äter. 

Då är jag nog inte normal.
  • sandra85ws
    Anonym (Ee) skrev 2022-11-12 20:14:57 följande:

Varför äter du på kvällen om du inte är hungrig då? Ditt mellanmål och kvällsmat kan väl läggas ihop till en lunch så förstår inte riktigt varför du verkar tro att du är bättre än de som äter både lunch och middag.

Jag äter allt från 1 gång om dagen (vid lunchtid) till 5 gånger om dagen (frukost, frukost igen om jag blir hungrig igen, lunch, något på eftermiddagen, middag och något senare på kvällen). Senaste veckorna har det blivit 1-3 gånger om dagen, oftast 1 eller 2.

Jag har väl aldrig skrivit att jag är bättre än någon annan? För det tycker jag inte att jag är. 

Va mest nyfiken på av vilken anledning man äter lagad mat 2 gånger om dagen. 

• sandra85ws
    Anonym (Teddy) skrev 2022-11-12 21:07:54 följande:
    Du är nog normal. Jag äter som du med skillnaden att jag äter lagad mat på kvällen. Till lunch äter jag allt från mackor till gröt till knäckebröd. Jag förstår heller inte hur folk orkar äta två mål lagad mat per dag. 
    Skönt att höra att jag inte är ensam om det :)
  • sandra85ws
    lövet2 skrev 2022-11-12 21:18:11 följande:

0530 frukost
    0800 andra frukost
    1100 lunch (oftast lagad mat)
    1430 mellanmål
    1700 middag (alltid lagad mat)
    2030 kvällsfika

Kaffe här och där när det passar.

Tack för att du delar med dig :) 
  • sandra85ws
    cosinus skrev 2022-11-12 21:26:06 följande:

Nä jag hade nog eg inte känt behov av lagad mat på kvällen om jag inte haft barn att laga mat till.

äter frukost (just nu) oftast gröt om jag ska träna på lunchen (vilket jag oftast gör). Sen lunch och middag i form av lagad mat om jag hinner. Hinner jag inte äter jag fil, smörgås, ägg, keso, eller något annat lättare senare på kvällen. 

Skulle jag inte ha barn skulle jag nog oftare äta som du och bara något enkelt på kvällen. Har inget eget sug efter just lagad mat då.

Härligt att jag inte är ensam. Det har känts som typ alla äter lunch och middag och då lagad mat men kanske inte är riktigt så då. :) 
  • sandra85ws
    Anonym (Teddy) skrev 2022-11-12 21:44:38 följande:
    Hm...ts äter ju visst lunch och middag. Bara inte lagad lunch och middag. 
    Exakt och det sparar både tid och energi som kan läggas på annat. 
  • sandra85ws

Vad roligt med alla svar fina ni!! 

När jag äter vid 12-13 tiden så äter jag en stor portion mat och alltid med grönsaker till. 

Någon skrev att jag inte rör på mig men det gör jag. Jag jobbar nämligen heltid i hemtjänsten. Så springer hela dagarna. 

Kul att se alla svar. Igår blev det 2 äggmackor på kvällen och idag blir det smörgås med skinka och baconröra. 

• sandra85ws

Ikväll menar jag blir det smörgås med skinka och baconröra skulle det stå.

• sandra85ws

Vadå äter plötsligt mitt på dagen? 

Jag skrev från början att jag äter middag mitt på dagen. 

Så vad menar du? 

Svar på tråden Äter ni både lunch och middag?