• Anonym (E)

Behöver akuta råd!!

Lindsey77 skrev 2022-11-12 17:37:28 följande:
    Jag har provat vid ett flertal tillfällen att inte plocka upp efter honom. Men efter att inte ha städat toaletten på 3-4 veckor tycker jag inte att det är schysst mot barnen att gå omkring i ett smutsigt hem. Han har inte dammat i sitt rum på 15 år. Aldrig städat en toalett på 25 år. Dammsuger kanske sitt rum en gång i halvåret. Om jag inte plockar på ex en vecka ser jag inte längre bänkarna i köket. Han har inte ont av att gå omkring i smuts alls faktiskt. Alla skåp är överfulla och det ramlar ur saker när jag öppnar skåpen. Jag håller ganska snyggt i huset genom att ställa in i skåp och lägga ner i källaren (som har prylar upp till taket). En period smygslängde jag några säckar i veckan. Numera är jag så trött på att det hela tiden är jag som får slänga efter honom. Jag hinner helt enkelt inte slänga lika många prylar/matvaror som tas in i huset, så berget ökar hela tiden. Nej, han nöjer sig inte med något annat än varannan vecka tyvärr. Känner att han skulle låta de stora barnen passa vår minsting stup i kvarten De få ggr jag är iväg lämnar han ofta vår lille med ett storasyskon istället. Han tar dem aldrig på aktiviteter heller, är skulle aldrig stå på lekplats ex. 
    Har han någon diagnos? Något stämmer inte om en vuxen människa inte bryr sig om ifall det inte är städat på 15 år i ens egna hem. Tala om för honom att du överväger att lämna då ingen förändring skett och att du har möjlighet att få en 4:a och se hur han reagerar. Släng eller sälj skiten som han drar hem, då kanske han får eld i baken
Svar på tråden Behöver akuta råd!!