Jag vet själv att folk gör orosanmälnngar på helt grundlösa anledningar.
t.ex. så hade jag två grannar som hade stora problem. Den ena hade egna barn och hade själv fått orosanmälningar för sitt föräldraskap då hon knarkade. Det var t.o.m. en gammal vän!
den andra avskydde mig och bodde vägg i vägg. sonen har adhd och det var ibland livat, men det var uppenbart att det var han som sa fula ord och inte jag som kvinna. Han bad mig alltid om ursäkt. Han var så 13-14 år bara. Men jag fick en anmälan att JAG skrikit horunge och en massa fula grejer jag aldrig skulle säga. soc sa aldrig nåt om att grannen hört honom. Bara mig och jag höjde typ aldrig rösten. Är övertygad om att hon bara ville jävlas.
tror även hon störde sig på att vi pratade med hennes kille som var så trevlig, men själv ville hon aldrig hälsa.
soc gjorde inget av dessa.
men sen tänker jag också att soc måste drunkna i anmälningar som sker per automatik, tex om barnet åker till mini Maria. Det gjorde vi en gång för att vi misstänkte, fastän alla prover var negativa skulle det göras en anmälan. VARFÖR då??
har vänner som inte vågade ta barnen till Maria ungdom pga detta, dom ville inte blanda in Soc
så skevt