Tar ej nätter
det Inte så att ja inte har svårt att skaffa jobb ? Jag ska plugga efter sommaren så de lönar inte att ja ska börja jobba nu o han pappa ledig ! Han drar in otroligt bra me pengar , börjar ja jobba istället för han kommer vi definitivt inte ha de roligt!
de bara de att jag undrar om jag är dum som begär att han hjälper till nån helg på natten ?
Ja, i det här läget är det du som har fel.
Han är utbränd, då måste han fokusera på sig själv hur jobbigt det än tycks för dig.
Han måste sova, annars brakar han ihop och ni får det surt ekonomiskt under en LÅNG tid. Jag var utbränd 2014 och är ännu inte återställd helt och kommer aldrig att bli. Jag får välja yrken som jag klarar av istället för det jag är utbildad till.
Du måste planera dina dagar bättre. Sov när bebis sover på dagen. Ha struktur och gör ett schema på saker som behövs göras så får du ett bättre flyt i vardagen.
Gör storkok och frys in när tillfälle ges, det sparar både tid och energi. Gör en matlista så är det lätt att ta fram det som behövs.
Ha bebis i bärsele om det behövs så kan du ändå göra saker även om bebis inte vill ligga själv och leka de stunderna.
Dra ner på kostnaderna så mycket det bara går, oftast kan man göra mycket mer än man själv tror.
När man är utbränd tvingas man ofta prioritera bort en massa och leva enklare och billigare så att man orkar jobba med något som kanske inte ger lika bra betalt som det man eg är utbildad för.