Inlägg från: fjanten |Visa alla inlägg
  • fjanten

Tar ej nätter

Ert liv verkar ju stå och falla med hans mående, för ni har inte råd med att han blir sjukskriven, så det måste nästan vara högsta prioritering att han blir bättre. Måste han då jobba trots utbrändhet är det ganska självklart att han måste sova nattetid.

Så kan du börja söka jobb per omgående. När du får jobb kan han gå på föräldraledighet, plus att ni båda har ett arbete i grunden då.

• fjanten
    ElissaLevin skrev 2022-11-08 12:34:40 följande:

det Inte så att ja inte har svårt att skaffa jobb ? Jag ska plugga efter sommaren så de lönar inte att ja ska börja jobba nu o han pappa ledig ! Han drar in otroligt bra me pengar , börjar ja jobba istället för han kommer vi definitivt inte ha de roligt! 

de bara de att jag undrar om jag är dum som begär att han hjälper till nån helg på natten ? 

Ja, det verkar onekligen som att du behöver studera - är det svenska du ska läsa? Det behövs! Dock kan du säkert hitta ett helgjobb eller kvällsjobb med timanställning redan nu - så kan din man kanske gå ner i tid några procent och vila lite mer. Ja, det är för mycket begärt att han ska hjälpa till på natten i nuläget eftersom hela familjens ekonomi hänger på att han inte blir sjukskriven.
  • fjanten
    Tow2Mater skrev 2022-11-08 18:29:22 följande:
    Det är ju hela 9 månader tills höstens utbildningar startar! Varför skulle det inte löna sig? Söker du jobb nu får du säkert iallafall timjobb inom ett par månader och kan jobba hela 6 månader minst.
    Precis. Frågan är förstås om TS ens kan få ihop ett vettigt CV och personligt brev med sina brister i grammatiken. Hon kommer definitivt inte kunna ta en examen heller förstås, som hon stavar idag. 
Svar på tråden Tar ej nätter