Inlägg från: Mrs Moneybags |Visa alla inlägg
  • Mrs Moneybags

Tar ej nätter

Anonym (El) skrev 2022-11-08 10:33:27 följande:

han kan inte gå ner i tid för då minskar lönen och då kan han ej betala allt som ska betalas. jag har inget jobb så han kan ej va pappa ledig. han hjälpte mig mer med första barnet då han kände att han kunde för han hade en annan tjänst då. Nu han en ny tjänst som kräver mkt av han.

Då måste ni tänka om. Han måste skaffa ett jobb där han får mer vila och återhämtning så att han även orkar med barnen och framförallt så att han inte blir utbränd.

Du kanske behöver skaffa ett jobb så att du avlastar honom lite och ni inte är helt beroende av hans lön. Då får även du tid utan barnen som du så väl behöver. 
  • Mrs Moneybags
    ElissaLevin skrev 2022-11-08 12:34:40 följande:

det Inte så att ja inte har svårt att skaffa jobb ? Jag ska plugga efter sommaren så de lönar inte att ja ska börja jobba nu o han pappa ledig ! Han drar in otroligt bra me pengar , börjar ja jobba istället för han kommer vi definitivt inte ha de roligt! 

de bara de att jag undrar om jag är dum som begär att han hjälper till nån helg på natten ? 

Normalt sett hade du absolut inte tänkt fel, men just nu när han är nära utmattning så funkar det ju inte. Tänk om han går in i väggen och blir sjukskriven i 6 månader. 
Svar på tråden Tar ej nätter