Inlägg från: Anonym (Nina) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nina)

Clearblue visar fel antal v, ge mig hopp!

Mitt generella råd till alla är att SLUTA ta fler tester när ni fått ett positivt test! 
    Jag gjorde själv så när jag var gravid med mitt första barn.
    Testade positivt 1-2  veckor redan fem dagar före beräknad mens. 
    Och tre veckor senare var det fortfarande bara 2-3 på testen.
    Sen blev det 3+, för att några dagar senare hoppa ner till 2-3 igen! 
    Jag var helt säker på att det var missfall på gång. Var så ledsen. 
    Gjorde ultraljud i vecka 8 och hade inga förhoppningar,  men det visade en levande bebis.  Och även en tvilling som var mycket mindre och inte hade någon hjärtaktivitet.
    Allt gick bra med bebisen,  men det var så mycket onödig stress och oro, så graviditeterna efteråt har jag valt att inte testa mer efter ett positivt test.

• Anonym (Nina)

Glömde:  Önskar dig stort lycka till och grattis! 

• Anonym (Nina)

Som jag skrev tidigare,  har du fått ett positivt test, ta inga fler tester! 
    Du ÄR gravid, och att fortsätta testa skapar bara onödig oro i onödan.
    Vet inte om du läste mitt inlägg, men att veckorna på indikatorn står still, eller till och med backar, kan bero på tvillingar, där en tvilling slutar växa och tillbakabildas, därav sjunkande graviditetshormon.
    Detta är mycket vanligare än man tror,  gör man inget tidigt ultraljud så upptäcks det aldrig att en tvilling "försvinner".
    Dessutom kan man inte heller lita på även när veckorna ökar, får man ett MA  (jag har råkat ut för det också) tror kroppen att den fortfarande är gravid trots att fostret slutat växa.
    Mitt MA (missed abortion) upptäcktes av en slump när jag gjorde ultraljud i vecka 10.  Fostret hade slutat utvecklas redan vid vecka 5, men  jag hade inget märkt.
    Hade fortfarande symptom och testen var positiva. 
    Detta är bara ett vänligt råd till alla, så att ni slipper en massa onödig oro pga tester.   

• Anonym (Nina)
    Anonym (Ts) skrev 2022-11-12 08:43:42 följande:
    Jag oroar mig för det mest av skälet att jag har en 40-årskris. Att vara gravid på min 40-årsdag såg jag därför så tacksamt på, det gjorde att jag kände mig mindre gammal.

Jag tänker nog ändå att det är bättre att kunna bli gravid, men jag är så väldigt ledsen att det inte fick hålla i sig denna gång, det var så dålig tajming. 
    Det är rätt stor risk för missfall efter 40, tyvärr.
    Men att du lyckats bli gravid är i sig ett bra tecken på att du är fertil fortfarande.
    Förstår att du är ledsen, men ge inte upp! 
Svar på tråden Clearblue visar fel antal v, ge mig hopp!