Inlägg från: Anonym (55) |Visa alla inlägg
  • Anonym (55)

Clearblue visar fel antal v, ge mig hopp!

Anonym (Ts) skrev 2022-11-09 06:58:21 följande:

Jag försöker, men oron har tagit över just då jag jämför med hur det såg ut i min lyckade graviditet. Det ser INTE lika ut nu. Testen är inte lika och utvecklas inte på samma sätt.

Att få ytterligare MF eller MA var det värsta jag kunde tänka mig, så den oron för det är helt hemsk. Har fått ett tidigt UL inbokat nu men som det är nu känner jag mig till 100% säker att det kommer visa vad jag befarar. Det här året har redan bjudit på extremt mkt motgång och jobbighet i livet.

Att få ett ytterligare barn vore för mig det största jag kunnat få, så glädjen åt det första plusset var extrem, men just nu känns det bara nattsvart.

Jag förstår verkligen dig i din ångest! Jag blir precis likadan när jag blir gravid, fått flera missfall. En sak jag hoppas jag lär mig till nästa gång är att INTE hålla på och testa så mycket.
    En gång fick jag endast 2-3 veckor och det blev missfall. Dom två andra gångerna fick jag 3+ och det blev missfall ändå..Dom där testerna är inte värt det!

Efter ett visst antal missfall kommer du få hjälp. Det som hjälpte mig i all oron var att försöka hitta på saker, åka bort osv. Kommer troligtvis bli svinorolig nästa gång med men jag hoppas såå att jag inte kommer hålla på och testa mig. Dom visar ju bara hur det är i stunden, inte hur det faktiskt kommer att gå.

Hur du lång tid kvar till vul?
  • Anonym (55)

Rätt säker på att du kan beställa blodprov som mäter hcg privat. Inte så dyrt men fortfarande slöseri med pengar..Visar bara läget i stunden. 

• Anonym (55)
    Anonym (Ts) skrev 2022-11-09 11:12:51 följande:
    Blöder dock mer och klarrött nu. Så det är nog på mirakelnivå om detta klarat sig.
    Jag läste i Ts nu att du inte ville höra om MA eller MF så jag ber om ursäkt för det, missade den biten.

Hoppas på att det går bra ändå!
  • Anonym (55)
    Anonym (Ts) skrev 2022-11-09 11:24:19 följande:
    Jag har nu gråtit hejdlöst i 3 h. Blöder mer. Fyller 40 i helgen och det absolut enda jag känner är att mitt barn aldrig kommer få ett syskon pga mig. 
    Jag beklagar verkligen. Jag var där nyss. Det är inte alls omöjligt att få barn efter 40 men jag förstår om det känns så. Det finns hjälp att få om du har fått 3 missfall eller fler. 
  • Anonym (55)
    Anonym (Ts) skrev 2022-11-09 18:19:51 följande:

Jag tror det jag är så ledsen för också är att det alltid blir worst case för mig.

andra får svaga tester... inget problem. Eller blödning som visar sig ofarlig. 

för mig är ALLT alltid tecken på MF. Jag får inte vara den där lyckosamma där allt ändå såg bra ut.

Det har varit samma för mig. Jag tror dock att jag kommer bli gravid, jag väljer att tro att det är bättre att faktiskt lyckats bli gravid än att man inte ens blir det.
    Jag försöker trösta mig med att vid två av tillfällena visste jag inte om att jag var gravid och tog blandannat medicin man inte ska ta. Det låter kanske dumt men hoppas att missfallen var pga det. 

Om du tror att kurator vore en bra idé så satsa på det. För mig hjälpte det inte. Det enda som skulle hjälpa känner jag är att ha få ett till barn. 
  • Anonym (55)
    Anonym (Ts) skrev 2022-11-10 03:03:32 följande:
    Ja vi pratar. Men jag klarar inte att hålla ihop mig nu.
    Men då borde du verkligen prata med någon. Jag har också brutit ihop och inte klarat av att jobba, fått otroligt mycket frånvaro i år. Jag förstår att det känns skitjobbigt just nu men du kommer att lyckas till slut!
    Tillåt dig själv att bryta dina hälsosamma regler för att äta/dricka lite som du vill under en kort period. Det hjälpte mig lite. 
  • Anonym (55)
    Anonym (Ts) skrev 2022-11-10 16:45:38 följande:
    Jag känner mig rätt övertygad om att det är det nu trots ingen värk. Men detta med rester är det jag undrar om man ska göra VUL för att se eller om man kan tänka att det är okej om det slutat blöda helt och man får ÄL igen liksom.
    Jag kontaktade kvinnokliniken där jag bor och fick ett känsligt test hemskickad. Visar inte testet något inom 10 dagar eller vad det nu var så är allt ute. 
    Om du får fler missfall är det viktigt att det dokumenteras så du kan få hjälp senare också. Det är den informationen jag fått. 
    Anonym (Hcg) skrev 2022-11-10 18:46:12 följande:
    Man får inte äl om inte kroppen repat sig igen. Äl kan dock komma senare än brukligt och kan även utebli. Du får vänta och se helt enkelt.
    Min Äl blev fördröjd några dagar, tog sig inte på första men andra båda gångerna. Dock missfall..
  • Anonym (55)
    Anonym (Ts) skrev 2022-11-10 20:05:27 följande:

En del av mig är ledsen med för att jag känner att jag kanske är för gammal för det här. Och inte vill vara det...

Sök dig till en privat klinik för att kolla upp hur det är med dina värden, sånt går att mäta. Då får du det svart på vitt, slipper älta och grubbla. Du kan ju dessutom få hjälp. Det kan finnas vissa mediciner du kan behöva ta för att behålla embryot/fostret. 
  • Anonym (55)
    Anonym (Ts) skrev 2022-11-10 22:55:47 följande:
    Medicin?
    Trombyl, progesteron, fragmin

www.lakemedelsvarlden.se/progesteronbehandling-kan-hjalpa-mot-missfall/

Om du googlar på dessa läkemedel och missfall/graviditet kommer du få upp en del artiklar om det.

Det viktiga är dock att du fått missfallen konstaterade av sjukvård och det måste vara 3 på raken innan du kan få hjälp. Får du missfall utan kontakt med vården så är det inte säkert att det räknas. Annars skulle nog dom flesta som fått ett missfall säga att det var deras tredje och på så vis få hjälp snabbare. 

Du kan annars söka dig privat men det kostar nog en del. 

Här kan du kolla upp din fertilitet:

medisera.se/fragor-svar/vad-ar-anti-mullerin-hormon-amh/

Finns flera ställen att kontakta, bara ett exempel. 
  • Anonym (55)
    Anonym (Ts) skrev 2022-11-11 07:08:51 följande:
    Jag tror privat är det som gäller oavsett. Den offentliga vården prioriterar inte en 40-åring med ett barn redan. Vilket jag på ett vis kan förstå - de med många missfall som inte har några barn är ju de som bör stå före.
    Jag har barn, är visserligen inte 40, men jag kommer få hjälp att kolla upp mina värden. Du HAR rätt till det oavsett ålder(om du inte är i klimakteriet förstås), dom kan inte neka dig hjälp efter 3 konstaterade missfall, det är så. Det är inte så lång kö, jag kommer få hjälp nu i december. Jag tror dock inte det kommer visa så mycket, jag tror vi haft otur. Inte vetat om två av graviditeterna och tagit medicin man inte skulle då :/.

Du har fått rätt många bra svar och råd i tråden nu så använd dig av dom. Om du är orolig att du inte är fertil längre/är i klimakteriet-kontakta en privat klinik. Då får du svar. 
  • Anonym (55)
    Anonym (Ts) skrev 2022-11-11 07:24:10 följande:
    Jag har svårt att tro att det är mer än otur här heller egentligen. Har en extremt regelbunden cykel, har ÄL, och blodproppar är inget jag har haft eller har alls i släkten. Kollade upp äggledare och ultraljudade efter första missfallet och då såg det helt normalt ut enligt läkare. Så jag tror den förbenade oturen är vad jag har, plus ålder då.
    Ja i mer än häften av fallen är det just otur, dom kommer inte fram till en anledning, I vissa fall finns det dock medicin för det, alltså just om man blir gravid men har svårt att behålla.
    Jag är också äldre..
    Tidigare har jag levt som vanligt under mens och fram tills plus men nu har jag slutat med det. noll alkohol eller kaffe. Var nämligen på möhippa när jag var gravid utan att veta om det och konsumerade väldigt mycket alkohol, känns hemskt i efterhand. Nu blir det total avhållsamhet från det. Socker blir det dock lite svårare att sluta helt med, speciellt nu när man börjar julbaka :). 
  • Anonym (55)
    Anonym (Ts) skrev 2022-11-11 07:43:13 följande:
    Japp, noll alkohol och kaffe här med. Folsyra och D-vitamin, varierad kost och motion och rörelse på lagom nivå. 

Får se, än är det ju bara ett missfall i rad nu, så det är ju en bit till 3. 
    Ja, du kommer lyckas till slut. 
  • Anonym (55)
    Anonym (Hcg) skrev 2022-11-11 15:02:07 följande:
    Ts är faktiskt mer fertil än de flesta i den åldern eftersom hon blivit snabbt gravid alla gånger. 
    Ja det är säkert möjligt men hon oroar sig så mycket över just den saken, det går ju att kolla upp.

Jag är också väldigt fertil men det är inte bara positivt. Läste någonstans att det negativa med att vara väldigt fertil är att kroppen blir gravid med dåliga Ägg, väntar inte in dom bra. Tycker det låter vettigt men vet inte om det stämmer.

Som jag skrev tidigare är det positivt att man lyckas bli gravid, då brukar det gå till slut. Om man inte blir gravid alls på lång tid är det nog svårare.
Svar på tråden Clearblue visar fel antal v, ge mig hopp!