• Anonym (m)

Flytthjälp, kommunen?

Här skulle boendestöd garanterat försöka klura ihop möbler tillsammans med dig men är det väldigt mycket rekommenderar jag att hyra någon för några timmar. Brukar finnas tjänster med seniorer.

• Anonym (m)

En annan väg är att köpa färdigmonterade möbler. Ibland kan de som säljer köra hem för en avgift. Second hand är bra på det sättet och man kan köpa många saker från ett ställe.

• Anonym (m)
    Anonym (U) skrev 2022-11-05 14:11:08 följande:

Boendestöd gör iprincip noll

Jag hade boendestöd pga svår social fobi. Det stod i mina papper som de hade.

Jag hörde av mig dit för min tvättmaskin gick sönder. Allt de gjorde var att säga jag skulle ringa till hyresvärden eller kundservice där maskinen var köpt. Som om jag inte visste det liksom. Trots att det stod i mina papper att jag hade svårt att både ringa och träffa tex hantverkare osv. Slutade med att jag fick fixa maskinen själv. 
    Helt värdelösa

De trodde att du behövde stöd i hur man gjorde när tvättmaskinen gick sönder.

Vissa boendestödgrupper verkar fungera dåligt och där de mest stirrar på brukaren men detta låter mer som missförstånd. Mina hade kunnat ringa hyresvärden, åtminstone försökt planera stöd under tiden hantverkaren skulle vara där. Men har du hyresvärd är det just att felanmäla som i många fall går online och sedan vänta...inte så mycket att göra.

• Anonym (m)
    Anonym (U) skrev 2022-11-05 15:08:20 följande:

Det var min egen maskin som jag köpt själv så jag kunde inte felanmäla

Jag hade behövt att de hjälpte mig ringa hantverkare . Och sedan var här med mig när de kom. Jag hade inte klarat att förklara vad som var fel på maskinen för hantverkaren. har selektiv mutism och det stod i papperna. Så jag tycker det var lite dåligt.

Så ni kunde inte tillsammans ta itu med det under en insats?
Svar på tråden Flytthjälp, kommunen?