• LFF

dålig relation med mamma(17år)

cleanbandit skrev 2022-11-03 22:40:42 följande:
    Vill inte spekulera men tror hon går på antidepressiva för jag vet att hon också mår dåligt. Jag har också en pappa och syskon så vågar inte kontakta någon för att "reda ut det", förutom den kuratorn jag pratat med. Hon är ju snäll ibland men det känns jobbigt att jag inte vet om det är jag som överreagerar och är en dålig avkomma eller om det är hon som har gjort fel. 
    Det är inte, inte, inte, inte, INTE ditt fel! Du är inte en "dålig avkomma"! Det måste du inse!

Jag förstår att det är jobbigt att försöka reda ut detta när du har dina syskon och din pappa också att tänka på men du kan inte ha det så här, älskade du! Det gör ont i hela kroppen på mig att du har det så pass illa hemma att du börjat fundera på om det är dig det är fel på! 

Gissar att du gå sista året på gymnasiet? Fokusera då på skolan och att hitta ett bättre extrajobb så du kan spara undan så mycket du bara kan. Försök minimera kontakten med din mamma. Fundera också på vad du kan tänkas vilja göra efter gymnasiet, vad du vill plugga. Sen söker du eventuella utbildningar som inte ligger i din hemstad så du kan flytta på så vis. Ställ dig redan nu i alla tänkbara bostadsköer så du har en möjlighet att få en ungdomslägenhet eller kanske en hyresrätt när du slutat plugga. 

Lycka till älskade du! Och kom ihåg att din mammas beteende INTE är ditt fel! Hjärta
Svar på tråden dålig relation med mamma(17år)