Sex efter förlossning
CQQkieë skrev 2024-11-08 14:37:27 följande:
Kan uppdatera om att det blev precis så illa som mina värsta farhågor.
Förhoppningsvis blir jag tillfälligt återställd efter en operation, men enligt vad man kan läsa sig till kommer man förmodligen aldrig bli bra igen.
Absolut värt att få barn, men skulle nu såhär i efterhand valt kejsarsnitt istället...
Skrämmer ju mig lite..födde barn 3mån sen, precis som dig var jag lite orolig för förlossningen både för smärtan o att spricka, men tvärtom ändå rätt lugn då alla sa hur bra det ändå går,att förlossningen går snabbt och man läker snabbt, bara gör ont några dar osv. Önskar ja var mer förberedd mentalt o höra sanningen faktiskt hur hemskt det är o hur man lider,för när förlossningen väl starta fick jag en chock. Gjorde så sjukt ont,kände att sonen inte kunde komma ut och känns ju verkligen som att försöka krysta ut en vattenmelon. Känslan känns ju verkligen att det blir helt omöjlig, jag verkligen leeeed, o kände nästan hur ja sprack även. Vart en grad två. Gick inte alls snabbt, kändes som en evighet och att det aldrig skulle ta slut. Efter förlossningen kunde jag knappt röra mig på 2v.
Idag är jag läkt såklart men hade somsagt en grad 2 bristning och blev sydd, känns ju att jag borde vara 100% läkt men känns som ett svidande i slidan? Inte helatiden, endast vid undersökning hos mödravården och beröring då känns det. Vet ej riktigt vad det kan vara,blöder ej och gör inte ont, utan svider till bara och endast då dem undersökt där och ibland småttsmått då kiss kommit dit. Alla BM sa att jag får vänta några v och kroppen kommer läka dehär sj, ci väntar till nästa besök. Efter nästa besök, vi väntar till näata besök. Ska till en till besök om ca 2v, gått 3mån nu då efter förlossning. Besväret är kvar,rörde själv vid slidan och svidandet känns än. Vad kan de va,?