• SthlmsKillen

Vet ensamstående mammor att dom är lägre i rang?

Det finns nog inget mer oattraktivt i mina ögon än en kvinna som har barn sen tidigare och är på jakt efter en ny man.

Jag kan absolut tänka mig att ha sex med en sådan kvinna. Det finns många fysiskt attraktiva kvinnor som är ensamstående mammor men som partner? Nej, det är nästan lite skämmigt att behöva dra med sig henne på olika fester och presentera henne samt kanske behöva nämna att hon har bagage som man nu måste dras med.

Men det jag undrar är om NI kvinnor som är ensamstående mammor är medvetna att många killar tycker att ni hamnar lite lägre ner på intresselistan för att starta ett förhållande med?
    visst det finns en och annan snigelfarsa med ungar som är säkert i samma situation men det är nog väldigt få män utan barn sen tidigare som vill inleda något seriöst med er.

• Svar på tråden Vet ensamstående mammor att dom är lägre i rang?
  • Anonym (Love)

"Lägre i rang"

Tänker verkligen människor såhär? 

Man vill väl träffa någon som passar en själv, och det är mycket som ska klaffa, för vissa är barn en nackdel, för vissa är barnfri en nackdel, och det gäller väl alla delar. 

• Västernorrlandskillen

Det beror ju helt på vart i livet man är. Som 20 åring och utan barn ville jag mycket hellre träffa någon som inte heller hade barn och tror dom flesta unga tjejer tänkte likadant.

Nu som medelålders med barn träffar jag hellre en kvinna som också har barn och gärna lite större då jag själv är klar med småbarnsåren.

• Anonym (Singelmammors vän)
    Västernorrlandskillen skrev 2022-11-11 11:55:33 följande:

Det beror ju helt på vart i livet man är. Som 20 åring och utan barn ville jag mycket hellre träffa någon som inte heller hade barn och tror dom flesta unga tjejer tänkte likadant.

Nu som medelålders med barn träffar jag hellre en kvinna som också har barn och gärna lite större då jag själv är klar med småbarnsåren.

De flesta vill träffa någon som är ungefär som man själv är, alternativt kan kompensera för det som man inte är. 
  • Anonym (Daisy)
    Anonym (Singelmammors vän) skrev 2022-11-11 12:06:26 följande:
    De flesta vill träffa någon som är ungefär som man själv är, alternativt kan kompensera för det som man inte är. 
    Inte om det innebär ansvar eller hänsyn till andras småungar.
    Då är jag definitivt hellre singel.
  • Anonym (Singelpappa)
    StudierKemi skrev 2022-11-11 10:03:18 följande:
    Nej, jag fann inte honom indiern attraktiv. Jag har väldigt svårt för att finna män attraktiva. Jag trodde jag skulle kunna ha honom ändå, för att han hade en fantastisk personlighet. Han sa saker som "Du är den enda som jag vill ha. Jag vill bli din försörjare. Jag menar allvar, du kan få alla mina pengar. Du är så vacker och gör mig lycklig". Och eftersom folk på FL och alla människor överallt säger att man ska titta på personligheten så gjorde jag det, och jag trodde att jag älskade indiern (jag hade för lite livserfarenhet då). Men en dag vaknade jag och insåg att jag inte kan göra detta mot mig själv, och välja en man som inte har ett tillräckligt bra utseende men som bara har en bra personlighet... Jag behövde bryta innan jag ens träffat indiern, och släkten blev ledsna över detta, och fortsatte att tala om för mig att man tittar på personligheten. Men jag är för sexuell av mig, och jag behövde mer utav livet än så. Därför bröt jag. Han indiern behöver köpa en sexdocka. Det är allt.
    Ja, jag förstår allt det där. Jag är likadan. Attraktion och personlighet måste stämma. 
    Jag har varit med kvinnor där bara det ena stämmer och det räcker inte för mig. Man känner sig kräsen ibland men den känslan får man slå bort. 
    Det bästa är att du gjorde vad du ville och valde bort något som inte kändes bra. 
  • Anonym (Singelpappa)
    StudierKemi skrev 2022-11-11 09:54:36 följande:

Jag är 30 år och jag väger som en 13 åring typ (jag är en kort kvinna på 162 cm), men jag tar hand om mig och jag är därför av den anledningen attraktiv. Det finns inget attraktivt med att bara sitta stilla på arslet och ruttna och inte vårda sin kropp, och man blir inte automatiskt en loser som lever på chips, bara för att man fött barn. Tvärtom, de som har barn äter nyttigare säger forskning för att de har ungar som måste äta nyttigt också. Det är jättetråkigt för mig att höra att "om man är en mamma är man mullig och oattraktiv", det är verkligen osanningar. Titta på våg-bilden! Här är en som kämpar, tänker, planerar bra och är smal (trots att hon är mamma).

Finns det någon här inne som inte fött barn som har BMI 18.5 eller så? Eller är det bara jag härinne som har det, trots att jag redan fött barn? Skriv gärna och uttryck dig om så är fallet. Ingenting kommer gratis här i livet. Jag är självständig, en fighter, jag har ambitioner och livserfarenhet, och många singelkvinnor har inte den kunskapen och ambitionen som jag. Det ligger i personligheten, inte i detta om man är en mamma eller barnlös kvinna.

Ja, jag har en syster som efter tre barn ser fantastisk ut. Men hon har ett brinnande intresse för träning och har väl egentligen aldrig tryckt i sig chips eller godis.
    Många tycker nog att hon överdriver sin träning men som samhället ser ut idag med stillasittande jobb och ofta fel kost så skulle fler behöva träna lika hårt.   
  • Anonym (Jj)
    Jag kan förstå att barn komplicerar situationen, men det som är värre är du, om du är seriös i din syn på kvinnor borde ingen ta i dig med tång. sjukt oattraktiv! 

nej jag är inte ensamstående. 
  • Anonym (Daisy)

Jag är 30 år och jag väger som en 13 åring typ (jag är en kort kvinna på 162 cm), men jag tar hand om mig och jag är därför av den anledningen attraktiv. Det finns inget attraktivt med att bara sitta stilla på arslet och ruttna och inte vårda sin kropp, och man blir inte automatiskt en loser som lever på chips, bara för att man fött barn. Tvärtom, de som har barn äter nyttigare säger forskning för att de har ungar som måste äta nyttigt också. Det är jättetråkigt för mig att höra att "om man är en mamma är man mullig och oattraktiv", det är verkligen osanningar. Titta på våg-bilden! Här är en som kämpar, tänker, planerar bra och är smal (trots att hon är mamma).

Finns det någon här inne som inte fött barn som har BMI 18.5 eller så? Eller är det bara jag härinne som har det, trots att jag redan fött barn? Skriv gärna och uttryck dig om så är fallet. Ingenting kommer gratis här i livet. Jag är självständig, en fighter, jag har ambitioner och livserfarenhet, och många singelkvinnor har inte den kunskapen och ambitionen som jag. Det ligger i personligheten, inte i detta om man är en mamma eller barnlös kvinna.

Inte för att det är någon tävling men ändå.
    När jag var på efterkontroll när min bebis var ett par månader vägde jag 53 kilo till mina 174 cm. Blev tillsagt att jag måste gå upp i vikt, BMI på 17,5.
  • Anonym (Hix)
    SthlmsKillen skrev 2022-11-02 13:25:01 följande:

Det finns nog inget mer oattraktivt i mina ögon än en kvinna som har barn sen tidigare och är på jakt efter en ny man.

Jag kan absolut tänka mig att ha sex med en sådan kvinna. Det finns många fysiskt attraktiva kvinnor som är ensamstående mammor men som partner? Nej, det är nästan lite skämmigt att behöva dra med sig henne på olika fester och presentera henne samt kanske behöva nämna att hon har bagage som man nu måste dras med.

Men det jag undrar är om NI kvinnor som är ensamstående mammor är medvetna att många killar tycker att ni hamnar lite lägre ner på intresselistan för att starta ett förhållande med?
    visst det finns en och annan snigelfarsa med ungar som är säkert i samma situation men det är nog väldigt få män utan barn sen tidigare som vill inleda något seriöst med er.

Jag är medveten om att vissa män har den inställningen.  Men jag bryr mig inte ett skit.
  • Anonym (tu)

Oj, jag visste inte att detta hade utvecklats till en tråd där mammor (kvinnor som fött barn) ska tävla om lågt bmi och i personliga styrkor:D
    Du är inte på en anställningsintervju för slimmademorsorvillhasex.com nu; D

Du kan handla på barnavdelningen, det kan ju vara riktigt roligt och gulligt: ) Det kommer tyvärr jag aldrig kunna, är för lång. Lite avis blir jag.
    Går det att hitta bra kläder på barn? 

Är heller ingen bedrift att ha lågt bmi. Det är en bedrift att leva hälsosamt, ja. Men lågt bmi kan du få genom att bli ätstörd (icke attraktivt och fruktansvärt ohälsosamt) eller ta droger (icke attraktivt och fruktansvärt ohälsosamt) som tar ner aptiten.
    Eller är ätstörda och drogbrukare automatiskt diskvalificerade från tävlingen?
  • StudierKemi
    Anonym (tu) skrev 2022-12-04 11:41:05 följande:
    Oj, jag visste inte att detta hade utvecklats till en tråd där mammor (kvinnor som fött barn) ska tävla om lågt bmi och i personliga styrkor:D
    Du är inte på en anställningsintervju för slimmademorsorvillhasex.com nu; D

Du kan handla på barnavdelningen, det kan ju vara riktigt roligt och gulligt: ) Det kommer tyvärr jag aldrig kunna, är för lång. Lite avis blir jag.
    Går det att hitta bra kläder på barn? 

Är heller ingen bedrift att ha lågt bmi. Det är en bedrift att leva hälsosamt, ja. Men lågt bmi kan du få genom att bli ätstörd (icke attraktivt och fruktansvärt ohälsosamt) eller ta droger (icke attraktivt och fruktansvärt ohälsosamt) som tar ner aptiten.
    Eller är ätstörda och drogbrukare automatiskt diskvalificerade från tävlingen?

Jag är varken ätstörd eller tar droger. Aptiten är god. Jag fastar vissa dagar (fasta är en del av livet och man lever längre), ofta enligt 5:2 varianten blir det... Jag äter helt som vanligt de absolut flesta dagar i veckan. Jag promenerar mycket av hälsoskäl och lyssnar på musik samtidigt för att det inte ska vara tråkigt, och förut styrketränade jag men jag har för tillfället en infektion i kroppen så jag tränar ingenting. Jag fortsätter att fasta då och då dock. Att ha övervikt av anledningen att man överäter varje dag är också en ätstörning. Men om man är överviktig utan att frossa mat så är det inte ätstörning. Allt är relativt. Men jag är normalviktig som sagt. 

Jag har fettansamlingen mitt på magen, ej i brösten eller rumpan. Om jag passerar BMI 19,5 får jag en kula på magen som en man. Jag vill hålla mig på BMI 19 (ej undervikt) för att jag känner mig attraktiv då. Man lär sig att leva på ett visst sätt, det var bara lite jobbigt i början men sen kommer man in i hur man ska leva för att behålla BMI 19 utan problem. Allt är en vanesak. De kvinnor som har fettansamling i brösten passar väldigt ofta i en högre BMI och att se ut som en vacker timglasfigur, men jag behöver hålla en lägre BMI som sagt. Alla gör precis som de vill, men jag har svettats och kämpat för att komma dit jag är nu, och jag tänker inte må dåligt över mina ansträngningar. 

• Anonym (Ensamstående mamma)

Självklart gör jag det.

• Anonym (Ensamstående mamma)
    Anonym (Ensamstående mamma) skrev 2022-12-04 21:36:08 följande:

Självklart gör jag det.

Men det är trots det ändå väldigt många män utan barn sen tidigare som vill inleda förhållande med mig. Där är det tvärtom att jag föredrar män som också har barn sen tidigare. 
  • AstridElizabeth

Så bra! Då behöver jag inte oroa mig! Jag vill nämligen aldrig ha ett traditionellt förhållande med en man igen. 

• Anonym (Äkta kärlek)

Tror inte en människa som verkligen älskat en annan människa skulle sätta upp såhär konstiga regler för sin möjlighet att träffa rätt person. Problemet är att vi letar en partner utifrån en kravlista istället för att vara öppna och intresserade av personer vi möter. Bästa matchningarna i mitt liv har varit de som jag blivit förälskade i och de två personerna var totalt olika varandra och jag träffade dem utan   att jag sökte en partner. Tror människor missar en massa kärlek för att de sätter upp en massa hinder istället för att lära känna en ny person

• Anonym (puma)
    SthlmsKillen skrev 2022-11-02 13:25:01 följande:

Ursäkta men vad? Vilket skrattretande inlägg.  Vet du? Jag var ensamstående för inte så länge sedan, jag är en stark och självsäker kvinna och hade många män efter mig, både utan barn och med barn. Det är väl du som är en osäker liten pojk som inte vet hur en kvinna med barn ska tas. Vi har krav vet  du och vill ha män, inte pojkar.....De flesta kvinnor med barn vill ha en man med barn, just saying.
Svar på tråden Vet ensamstående mammor att dom är lägre i rang?