Inlägg från: Önskarsyskon2023 |Visa alla inlägg
  • Önskarsyskon2023

BIM December 2022

Babyshark: jadå! vi har inte haft sex varje dag heller men typ varannan. så vi håller tummarna! 🙌🏽   jag är rädd att jag ska bli typ manisk med både temp och test och en känsla av att jag måste ha sex. Och att det i sin tur kommer göra att jag blir ännu mer jättebesviken om mensen kommer. 

jag har ju haft lite oregelbunden mens de sista månaderna så jag vet inte när nästa mens beräknas komma men enligt app så ska den komma i slutet av månaden. Och jag ska försöka hålla mig för att inte testa för tidigt också! Men kan man tänka dagar från äl då? Så som du skrev nu, att man kan testa äl+10? Jag vet ju att dom tidiga testerna är från bim-6. men när man har oregelbunden blir de ju svårt att räkna ut. 

• Önskarsyskon2023

Ja precis så som du skriver har jag tolkat de me. så bra tips där att utgå från äl. Jag beställde precis hem tento graviditetstest, som mäter 25 men som står att man kan testa tidigt. det är ju ett gäng där i. Men har aldrig testat det märket så får se hur de funkar 😅

• Önskarsyskon2023

Krispiggurka: du är långt ifrån ensam ❤️ Här kan du skriva allt du känner för. Vad för vitaminer ska du sätta in? (nyfiken)

ettfrö: vad skönt att de gick bra och att du fick hjälp. Även om du tycker det känns lite läskigt!

• Önskarsyskon2023

Krispiggurka: usch! Men finns de ingen privat Gyn där du bor? vi här i jkpg har Gynhälsan som är TOPPEN. som samtidigt ingår i vanliga vården liksom så det är inte så att man betalar massvis med pengar för att få hjälp där. Kanske värt att kolla upp? 

• Önskarsyskon2023

Ja men gör de. Det är vidrigt att inte bli lyssnad på. Och alla jag träffat på Gynhälsan är så otroligt bra och förstående. Har gått där i flera år. Så får du inte tag på någon annan kanske de kan va värt att ringa dit om det inte är så långt för dig. 

• Önskarsyskon2023

Hej tjejer. Nu kommer jag här med min temp igen. Jag har fyllt i ett schema här nu som jag hittade på babyplan. Jag är totalt förvirrad. Kan någon utläsa om jag haft ägglossning? och isf när? känner mig trög?.
  • Önskarsyskon2023

Barbrastreisand: tack för svar! Jag försöker att mäta samma tid men kan diffa någon timma. Och sömnen ser ju äcen den lite olika ut då jag har en dotter som väcker mig titt som tätt. Är inte vaken längre stunder utan hon drömmer mkt så hon vaknar och vill ha nappen! är det onödigt att tempa när det är Så?

• Önskarsyskon2023

Jag tror att jag ger upp om den här månaden. Verkar inte enligt temp (och app för temp) att jag haft någon ägglossning. dessutom har jag en urinvägsinfektion som vägrar ge sig så med penicillin och sånt kanske det inte tar sig ändå. Har ingen koll på hur de funkar, om de skulle kunna påverka. dessutom med min andra uvi- infektion för månaden så blir Ju inte lusten heller så stor för att de gör ont av uppenbara skäl. Vi får se om dom dagarna vi prickat in mot förmodan skulle kunna vara dom dagarna jag isf har ägglossning. Håller annars alla mina tummar för er andra!❤️❤️

Svar på tråden BIM December 2022