• Anonym (Asdf)

Bryta avtal

Om man bryter umgängesavtal från domstol så kan man tvingas betala vite, så mycket vet jag. Tyvärr ingen aning om vad som gäller ett sånt avtal som i detta fall, ni bör nog kontakta en familjejurist för att få svar på den frågan.

Sen undrar jag spontant hur din man har planerat sin ekonomi, en tonåring blir ju dyrare i drift för varje år och sonen är 14, varför har han inte tagit ordentlig höjd för det. Tonåren är en känslig tid och att barnen har bra och vettiga fritidsaktiviteter är ett bra sätt att hålla ungdomarna undan från annat, festande mm.

Ni får väl sätta er ner och prata igenom ekonomin, varför kan inte du ta ett större ansvar ekonomiskt för renoveringar och buffert mm tills sonen gått ut gymnasiet? Det är ju en begränsad tidsperiod men en så otroligt viktig tid då vi formas mycket som människor som tonåringar och unga vuxna.

• Anonym (Asdf)
    Anonym (Irriterad) skrev 2022-11-02 15:51:31 följande:
    Så det är okej att många ifrågasätter min och sambons ekonomi och hur framförallt sambon ska balansera sina utgifter?

Den för det andra så hängs exet inte ut med namn så vad har det med saken att göra? Jo att människor här på FL ser hur exet tänker (eller inte tänker?)
    Eftersom det tycks komma som en överraskning för din sambo att tonåringars fritidsintressen blir dyrare med åren så finns det anledning att ifrågasätta hur han planerat sin ekonomi, ja. 
Svar på tråden Bryta avtal