• Cartjan1

Bryta avtal

Jag är med på att människors ekonomiska situation har förändrats drastiskt,  det har vår med. Ibland verkar det som att vissa glömmer att nuvarande läge kommer i direkt följd av pandemin eller så kanske de de var mer lyckligt lottade att inte bli lika hårt drabbade ekonomiskt under den. 

Vi blev det och vår ekonomi hann inte helt återhämta sig innan alla dessa extra kostnader kom. Våra buffertar var nästan sinade redan efter pandemin...

Så jag förstår verkligen att det kan vara mycket tufft för många just nu men med det sagt så skulle jag ändå verkligen se över saker innan jag gjorde något så drastiskt som att ta bort ett av barnens fritidsintressen som även finns reglerat i avtal. Det jag skulle göra först är att se över hur mycket våra månadskostnader de facto ökat, och om det finns andra hål där pengarna slinker iväg. Sedan kolla upp den exakta ökningen av hockeyn...handlar det om tusenlappar eller hundralappar? Om siffrorna visar att vi verkligen inte hade råd då skulle det första alternativet vara att prata med exet och se om denne kanske kan stå för höjningen? Kanske halva ökningen? Om ni inte står på ruinens brant så kanske det finns något att göra menar jag, för om pojken bara hållit på med hockeyn i två år som du skrev och den finns reglerat i avtalet så drar jag slutsatsen att separationen inte är mycket äldre heller och då kan det för tonåringen symbolisera så mycket mer om han tvingas sluta. Men går det inte så går det inte, men att göra sitt barn ledsen och sårad gör man bara när alla alternativ är sedda och utvärderade.

Sedan så innan ni drar vidare för hårt i detta så kan det också vara bra att dubbelkolla så att det inte blev att din man betalar ett lägre underhållsbidrag pga att han tog på sig att stå för hockeyn...

Hoppas allt blir bra för er!

Svar på tråden Bryta avtal