Anonym (Irriterad) skrev 2022-10-31 19:21:42 följande:
Ja men rent juridiskt, funkar det?
Det finns ingen fastslagen summa men det brukar stå något om att man ska bidra "solidariskt", dvs dela kostnaden. Bindande kontrakt bryter man iaf inte hur som helst så jag skulle hellre rekommendera ett nytt möte hos FR.
Anonym (Irriterad) skrev 2022-10-31 19:26:55 följande:
Det är många familjer som inte har råd med dyra aktiviteter till sina barn, framför allt nu när bränsle, mat och el m.m. bara blir dyrare och dyrare.
Han har en vanlig medellön om du behöver veta, men allt handlar inte bara om inkomst utan även utgifter. Vi har dyra lån på vårt hus m.m.
Vi ska inte behöva sälja vårt hus pga av hans pengar behöver gå till hockeyavgifter och utrustning + alla körningar hela tiden + cuper osv??? Vi måste ju kunna leva drägligt också, kunna spara en buffert för renoveringar osv. Eller låter det vettigt tycker du?
Ja jag undrar fortfarande hur små marginaler ni har om sambon inte har råd med pojkens hockey helt plötsligt från ett år till ett annat. Allt kan inte skyllas på räntor, inflation och höjda matkostnader. Om ni ligger så risigt till att ni måste sälja huset för att sonen vill träna hockey så tycker jag ni ska göra det oavsett, för det betyder att ni lever på marginalerna. Om något skulle hända med er ekonomi sitter ni i skiten rejält.