Inlägg från: elin1989 |Visa alla inlägg
  • elin1989

Tre dagar efter lön och jag har 307kr kvar

CSN är inte en oförutsedd räkning. Om man har ont om pengar måste man ju sätta undan varje månad för CSN-räkningen. Men om man nu inte har gjort det så går det att ringa dem och få uppskov, du kan ju inte spendera dina sista pengar på en csn-räkning så att du inte har råd att köpa mat till dina barn. Efter hyran så är ju pengar till mat till dina barn det viktigaste, det måste få prioritet  

• elin1989
    Anonym (TS) skrev 2022-10-29 22:16:32 följande:
    barnbidragen kom veckan innan lönen. ena gick till busskort och vinterjacka det andra till overall och vinterskor till minstingen. 
    Du kan inte lägga 1200 på en overall och vinterskor när du inte har pengar till mat. Då får man köpa begagnat.
  • elin1989
    Anonym (Uppskov) skrev 2022-10-30 18:18:13 följande:
    Precis. Vi köper enbart begagnat. Det sparar man enorma mängder pengar på.
    Ja alltså antingen driver TS med oss eller så är något allvarligt fel. Jag fattar att det är hemskt att ha dåligt med pengar, men något är ju väldigt fel om man väljer att köpa nya overaller för den summan när man inte kan ge sina barn mat. 
  • elin1989
    Anonym (Milan) skrev 2022-11-01 22:58:12 följande:

Jo, Hello fresh kan du få 5 st middagar för 650 kr med hemleverans och ta på faktura på klarna 30 dagar. 

Det var väl ett fruktansvärt dåligt råd. Om man har så ont om pengar som ts har så måste månadskostnaden för mat+hygien antagligen ligga på typ 4000. Hon kan definitivt inte lägga 650 kronor på 5 middagar!
  • elin1989
    Anonym (99) skrev 2022-11-02 18:55:09 följande:
    Måste säga att det låter rätt girigt att ta en hundring för barnkläder från Lindex och Newbie. Iofs är det ytterkläder eller jackor.
    Men visst, så länge någon vill betala så..

Annars brukar kutym vara att ta en fjärdedel av vad plagget kostat, max.
    Om någon vill betala så är det väl helt okej.  Jag skulle inte lägga 100 kronor på ett begagnat lindex-plagg men om det går att få sålt så är det väl inte konstigt att begära det. Det är ju ingen som tvingar någon annan att betala det priset. Jag ser alltid folk som vill ha alldeles mycket för begagnade grejer, allt från kläder, leksaker till möbler. För det mesta så måste de sänka priset efter ett tag. 
Svar på tråden Tre dagar efter lön och jag har 307kr kvar