Inlägg från: Anonym (kvastfening) |Visa alla inlägg
  • Anonym (kvastfening)

Tre dagar efter lön och jag har 307kr kvar

Anonym (Anonym) skrev 2022-10-29 20:14:29 följande:

Tråkigt sits. Jag dömer inte för jag känner dig inte. Alla kan hamna där i en taskig ekonomisk sits utan att vara vare sig slarvig eller lat. Vissa människor har jättedålig lön säg att du får ut ca100 kr timmen efter skatt blir inte mycket pengar av det per månad. Finns det inget du ev  kan sälja? Ta kontakt med socialen du kanske inte får hjälp men du kan alltid pröva.  Annars ta kontakt med Frälsningsarmen de brukar hjälpa utsatta människor. Kommentaren  om orosanmälan är bara elak. 

.Står ingenstans att TS har det sån här varje månad. 
    Styrkekram till dig.
    Om det inte är så här varje månad så har man väl ett sparkapital?

Det är liksom sånt här man har sparande för, när det kommer extra räkningar.
  • Anonym (kvastfening)

Inte nu kanske men ett tips till senare- man kan bestämma själv när kvartalsräkningen från CSN kommer och flytta den en månad eller så.

Jag baserade min budget på att jag vill ha CSN-räkning i november, för att få en lagom tankeställare tills december när alla julklappar ska handlas. Att få CSN-räkning i december eller januari är nog ingen höjdare om man inte har örnkoll via en årsbudget som följs upp varje månad.

Jag ställer upp nästa årsbudget i mellandagarna varje åpr, bserat på årets utfall. Budgeten inklusive sparande läggs alltid på 10% mindre än hushållet får in, för att ha marginal för oförutsett och sjukdom.

Svar på tråden Tre dagar efter lön och jag har 307kr kvar