• Sparks729

Planera bebis 2024

Horisonten skrev 2023-07-21 11:22:27 följande:
    Min mens är slut och nu funderar jag på när jag skall ta äl test. Vi tänker ju att vi skall ha Sex liksom varannan till var 3 dag hela cykeln. Så funderar på om jag skall ta äl test eller inte. Eller strunta inte och ev bara läsa av kroppen och ev bekräfta med äl test. Sist blev mannen lite stressad och pressad när han fick veta hur kort tid ägglossningen är.Väldigt osäker på om jag hade ägglossning sist även om testet var positivt så kändes de inte som sådan flytningar man får. Men hur skall jag göra?? Tänker kanske stressar mer. Så är osäker. Hur hade not tänkt/gjort??
    Jag tar mina tester och berättade för sambon i början men sen slutade jag. Tänkte för mig själv han behöver liksom inte veta exakt när jag har ägglossning. Vi har kommit överens om en tredje så vi kör på. Så jag tog helt enkelt första steget för sex runt ägglossningen lite extra! :) uppskattades! Och han kände ingen press liksom. Inte för att han hade gjort det iallafall, han tappar glatt byxorna 5 gånger om dagen om jag så velat 😂

• Sparks729
    Idag är lite om o svullen vid äggstockarna 🤷🏻?♀️ 
    Dag : 17 i min cykeln.
    så nu är jag i de dära fantastiska bara-vänta-och-hoppas-dagarna! 😫
  • Sparks729
    Horisonten skrev 2023-07-23 11:53:09 följande:

Är det en svag liten skillnad på dessa öl tester? Jag är idag på cykeldag 8 och appen säger äl nästa lördag. Men sist fick jag positivt utslag på cykeldag 10 men tror inte ägget släppte då. Men hur räknar ni hur lång eran cykel är. Alltså räknar ni från första mensen och sen fram till dagen innan mensen kom och börjar om på mens första dag. För jag hade 26 dagar mellan mensen förra gången så mensen kom dag 27. Men räknar jag då 26 dagar cykel eller 27? Känns ju som 26 egentligen för sen börjar man om. Ja ni fattar rörigt i huvudet idag. Haha förlåt men hoppas ni fattar. 

Du har en  26 dagars cykel 🥰 Men blir lite smått förvirrad 😜 en annan har tagit test (ägglossnin) men inte fan kan jag tyda det för det 😂 Så blev inte ett dugg klokare 
  • Sparks729

Evig väntan?
    11 dagar kvar till beräknad ???? 
    Dessutom inbillar jag mig nog en massa också 😂 Vilket gör allt lite jobbigare 🤪  

symtom : kände av ägglossning den 17 & 18e juli.
    Har haft lätt/dov huvudvärk i 3 dagar. den ligger bara där o maler liksom, men blir aldrig en huvudvärk, precis som det aldrig bryter ut.

Mensmagen ömmar i perioder till o från varje dag. Känner av lite som ?tusen nålar? nå gång i bland också.

1 dag var mina bröstvårtor känsliga.

imorse när jag borstade tänderna fick jag en sådan där 2 sekunders illamående/klökning helt random.

lite smärtor i nedre ryggen, ner i benen och höfter.

JAG HAR DESSUTOM FIBRO, så allt kan bero på det 😂
    borde ignorera hela kroppen och vad som sker. 

märkte inte några tidiga symtom med första barnet..
    andra barnet var jag så otroligt ignorant hahahah, hade hur mycket symtom som helst, men jag fattade trots allt inte att jag var gravid utan det var sambon som tyckte jag var skum 😂

• Sparks729

Hej på er! 

Jag väntar  hehe.. inne i den så kallade two weeks wait perioden här. Så trist! 8 dagar kvar till den beräknade mensdagen! Så fortfarande lite tidigt att testa! Men snaaaaaaart! 

• Sparks729
    Horisonten skrev 2023-07-26 06:57:57 följande:
    Åh så spännande!! Snart snart. Några dagar till att hålla ut innan testning🥰

När brukar ni testa? Utgår ni i från äl om ni vet eller ifrån BIM?
    Jag har ju aldrig planerat en graviditet tidigare så jag har faktiskt ingen aning. Alltid tagit testet när jag missat. Men tänkte jag skulle försöka hålla ut MINST 4 dagar till ☺️
  • Sparks729

SVAGT POSITIVT GRAVTEST!!! 
    7 dagar innan beräknad mens! 😮

ska åka och köpa ett ordentligt test sen ☺️

så får vi se om det tar sig ordentligt eller om mensen kommer, rädd för att börja fira än! 

• Sparks729

Tack 🙏🏼❤️ 
    Så spännande,  varit och köpt ett test som kan tas tidigt och sen ett paket med 8 till av sådana vanliga små. För att följa upp 🥰

• Sparks729
    Horisonten skrev 2023-07-27 17:43:22 följande:
    Tack ☺️får försöka mysa till de ikväll se om det går ☺️haft lite mycket idag så får se. Hade ju sex igår ändå. så tänker ikväll och gärna imorgon och söndag också och måndag med. Ev fredag med. Är min tanke. Men skall på bröllop o helgens se vad som vilt möjligt. 
    Ja nu är det dags att börja mysa till det ❤️
    Så spännande! håller tummarna för er!
  • Sparks729
    Horisonten skrev 2023-07-27 22:16:01 följande:

Lyckades ändå få till de nu Ikväll 🥰Hoppas vi kan få
    till de imorgon också någon gång. Men skall få hjälp med saker imorgon så folk här och sen kräftskiva men se vad vi kan lösa. 🥰 men just nu känns de bra att vi lyckats med 5 gånger varav 2 dagar i rad innan äl som jag räknar med imorgon. Så tänker borde funka med imorgon och lördag och söndag också
    om de går. Kanske måndag också eller vad tror ni? 

jag tycker det låter som en jättebra plan! precis så vi gjorde. Jag tog tester och såg när linjen blev mörkare, kände i kroppen att det var symtom som en liknande lätt mens.

och vi såg till att bara ha en allmänt aktiv mys månad 🤭 vi har ju en 1,7 åring och en 3,3 åring så våra tillfällen har varit på kvällen eller smygandes i hela huset, snabbisar hahaha kände oss som tonåringar 😂 men vi hade kul.

tror det hjälpte att vi hade mys dom 3 dagar innan ägglossning, sen vet jag inte om jag hade ägglossning den 17e eller 18e men vi hade missade ingen av dagarna, sen hoppade vi över en dag. Så god möjlighet för både nya simmare men också överlevare sen tidigare helt enkelt 👍🏼  du verkar tänka samma hehe

enligt en app så hade jag ägglossning just den dagen vi inte pallade, hoppsan.

• Sparks729

Förresten, fyllde i en sådan där gravid app?. Och beräkningsdatumet är dagen innan min 3 åring fyller år 😂
    ofta liksom hahaha. Herregud. Inte ens haft en tanke. 🤭

• Sparks729

5 dagar kvar till beräknad mens och jag är så rädd och orolig att det inte ska hålla i sig 😭 så nervös! men tar fortfarande RFSU graviditets stickor, på morgonen och det är fortfarande positivt 🙏🏼❤️ planerar att fortsätta testa med stickorna över helgen.

idag kom leveransen med 3 olika clearblue tester. 1 ultra tidigt, ett vanligt och en för veckor! 

symtom : äter lite oftare, sugen lite hela tiden och lunch har tydligen förvandlats till en hel middag 😅 och så har jag i två nätter nu vaknat för att kissa 🤭

bra att suget för mat förändrats, efter andra graviditeten så rasade vikten och jag har legat stadigt på 44 kg sen 7 månader till bara 🙈 så glad om mat kan få vara denna graviditetens STORA grej! 

• Sparks729

Skönt! Ett väldigt positivt test denna morgon ❤️
    Mitt första clearblue 🥰
  • Sparks729

Mina sträcka 🙏🏼 de blir mörkare och mörkare ❤️
    kommer ringa MVC imorgon och försöka boka träff, såg en i en annan tråd som fått tid då hon äter levaxin för sin sköldkörtel och jag gör samma 👍🏼 hoppas hoppas! 
  • Sparks729

Godmorgon ❤️
    sådär ja, nu har jag ringt till Kvinnohälsovården och får tre tider bokade 🥰 1. Hälsokontroll. 2. NIPT testet. och så 3. inskrivningssamtal. 
    Så otroligt galet 🙈🙏🏼

Svar på tråden Planera bebis 2024