Planera bebis 2024
Jag verkar äntligen ha haft äl, är typ i chock!
Grattis!!
Jag verkar äntligen ha haft äl, är typ i chock!
Jag kommer ha en ägglossningsfri cykel denna gång tror jag, för nu har jag haft som fertilt sekret i 1,5 vecka men det sker aldrig någon temphöjning och nu börjar det fertila sekretet också minska utan att temphöjning skett.
Alltså, gud så tråkigt när man inte ens får utslag på ägglossning, då kan man ju inte ens hoppas litegrann som man kan annars. Så nu bara vill jag att mensen ska komma så snart som möjligt så jag kan börja med munkpeppar till nästa cykel.
Vi har också fått kämpa för att få till sexandet denna cykeln pga semesterplaner så lite extra störigt av den anledningen att det inte blev ngn ÄL 😅
Fick precis som någon som drog neråt från typ troskanten och neråt som ilningar. Jätteskum och märklig känsla. Nästan kittlande. Någon som känner igen eller också haft så?
För mig kom mensen idag med dunder och brak! Såhär brukar aldrig mensen börja för mig (under natten och jag hade blött igen, fanns också mycket slemhinna i den). Har läst att mensen/blödningen ofta blir rikligare när man inte haft ägglossning den cykeln, så det är väl förklaringen.
Nu tog jag första dagen av munkpeppar och hoppas det ska ge resultat till nästa cykel.
jag och sambon bestämde oss att försöka få en tredje liten familjemedlem i slutet på förra månaden 🥰 vi väntade in min menstruation, så nu letar vi ägglossning 😂 aldrig gjort det tidigare så detta känns väldigt nytt och roligt! Vi har aldrig planerat barn, eller bestämt oss för : vi vill ha en, nu försöker vi?. Så en riktigt spännande!
vi är alltså i försöksmånad 1, cd 10 idag.
Jag är 34 år, har en 4-årig dotter sen innan och är inne på andra försöket med att försöka få ett syskon (men pga lååånga och oregelbundna cykler känns det som att det gått en evighet). Bor i Östergötland ☺️
Jag är 34 år, har en 4-årig dotter sen innan och är inne på andra försöket med att försöka få ett syskon (men pga lååånga och oregelbundna cykler känns det som att det gått en evighet). Bor i Östergötland ☺️
Ägglossning börjar närma sig 🥰
Såg det på flyttningarna nu när jag kom hem från jobbet!
wohoo!!! 😄
Om ni blir gravida..... Kommer ni ta nip-test? Kommer ni ta reda på om det blir en pojke eller flicka? <3
Jag och sambon har pratat om det, vi har ju 2 pojkar redan och jag hade tyckt det varit superkul om det blivit en pojk till (min egna lilla Jönssonligan liksom), men också om man kunde få en liten flicka.
Vi har iallafall bestämt oss för att INTE ta reda på vad det blir för något, om vi nu lyckas. Tog reda på könet med bägge pojkarna genom Nip-test, men om man blir gravid en tredje gång så kommer det bli vår sista, och då hade det varit roligt att få känna på hur det skulle vara att få det som en överraskning vid förlossningen.
Någon som inte tagit reda på könet? Och hur var det i så fall?
Om ni blir gravida..... Kommer ni ta nip-test? Kommer ni ta reda på om det blir en pojke eller flicka? <3
Jag och sambon har pratat om det, vi har ju 2 pojkar redan och jag hade tyckt det varit superkul om det blivit en pojk till (min egna lilla Jönssonligan liksom), men också om man kunde få en liten flicka.
Vi har iallafall bestämt oss för att INTE ta reda på vad det blir för något, om vi nu lyckas. Tog reda på könet med bägge pojkarna genom Nip-test, men om man blir gravid en tredje gång så kommer det bli vår sista, och då hade det varit roligt att få känna på hur det skulle vara att få det som en överraskning vid förlossningen.
Någon som inte tagit reda på könet? Och hur var det i så fall?