• Rooiboste

Planera bebis 2024

Hoppar också in i tråden. Har ett barn och vi vill nu försöka med ett syskon. Spännande att se om det tar lika lång tid som förra gången. Nu är jag snart 37 år. 

• Rooiboste
    Horisonten skrev 2023-07-07 14:50:02 följande:

Tack snälla ☺️ med mina andra 3 barn så har de gått på första och andra försöket. Men dp har jag haft en mens eller 2 utan premetivtmedel eller vi försökt. Men annan pappa då också. 

åh jag förstår. Jag har inte provat med temp men tog äl test som var starkt positivt den 30/6 men svagare 1/7 så utgår ifrån äl dagen är 1/7. 

Kunde ju inte låta bli utan att ta ett test idag. Alldeles alldeles för tidigt jag vet. 6 dagar efter äl och inte morgon urin och 9 dagar innan beräknad mens men mått illa hela dagen. Men stod inte gravid. Så ja får la se. Tog ändå sådan test man kan ta 6 dagar innan men för tidig kanske. Kan man känna symptom redan?

Gällande att känna symtom så undrar jag samma. Nu är jag på äl+11 men har haft mycket symtom redan för några dagar sedan. 
  • Rooiboste
    Horisonten skrev 2023-07-08 19:05:48 följande:

När hade ni senast ?vågat? och börja testa om ni fick positivt äl test 30/6 så förmodligen äl 1/7. Vet inte när him är eftersom jag tog ut spiralen 20/6. Hur hade ni tänkt och gjort? För räknar detta test som positivt som jag tog 30/6. Mår små illa eller typ som en klump i halsen som inte försvinner. Men kan man ha symptom redan? hjälp mig tänka. Hjärnan går på högvarv!! 

Jag hade nog avvaktat lite till. Min äl var den 28 eller 29/6 och jag tänker testa på tis. Mår också svagt illa. Så jag tror absolut att man kan ha symtom redan. I går var jag helt utslagen av trötthet och illamående. Så det är nog väldigt individuellt när man får symtom.
Svar på tråden Planera bebis 2024