Inlägg från: Postman |Visa alla inlägg
  • Postman

Mathem pudlar och tar bort Hijabbild!

Jag är riktigt kluven, klart det är ett bra statement men samtidigt som man självklart får ha slöja så länge det är frivilligt. Men hur vet man att en kvinna verkligen bär det av sin egna fria vilja.

• Postman
    Drottningen1970 skrev 2022-10-23 22:23:50 följande:
    Fråga 

Hur vet man att man får ett sanningsenligt svar. De vågar inte säga annat än ja kanske.
  • Postman
    annabellelee skrev 2022-10-24 08:13:47 följande:
    Eller hur! Att visa kvinnor som lever i Sverige och som valt att bära slöja känns naturligt och inkluderande. Att osynliggöra och skambelägga dessa kvinnor är väl knappast rätt väg?

Men det är det som gör det så knepigt, genom att tillåta det så befäster vi samtidigt att det är okey att flickor/kvinnor döljer sig. Det är också märkligt att det bara är flickor/kvinnor som ska behöva bära detta, aldrig män. Flickorna/kvinnorna verkar heller aldrig få kasta av sig dessa heller, till och med när de badar offentligt så ska det vara på. Jag kommer alltid att ha svårt att se dessa flickor/kvinnor som fria människor som får klä sig hur de vill eller vara hur de vill även om det är det som jag helst av allt egentligen vill att de ska få.
Svar på tråden Mathem pudlar och tar bort Hijabbild!