• Malin 845

BF Juli 2023

Hej! det är väldigt tidigt men jag tänkte jag startar en grupp för oss som plussat och har Bf under Juli månad :) 
    Jag har BF 4 juli :) mitt första barn kom 14 veckor för tidigt men jag hoppas på att hen stannar inne längre än så :) 

• Svar på tråden BF Juli 2023
  • Piah91
    Sofian81 skrev 2022-11-04 21:15:19 följande:

Cocachins, vad spännande med VUL så snart, du får uppdatera oss om vad man såg så tidigt! Skrattande

Har varit på hälsosamtal idag och bokat tid för blodprov inför KUB, blir i början av december. 

Beställde hem digitalt test och nu kan jag nog börja tro att det kan gå vägen Hjärta

Härligt! Inte gjort något digitalt test, men har starkt "plus" på sticka 😊 Alltid lika kul att de det där strecket komma fram, eller bara se det skrivet där kan jag tänka mig 😊
  • ametisten91

Nu vågar jag mig kanske på att gå med här...
    Plussade i tisdags och min plan var att avvakta tills igår som var BIM. Men så tog jag ett digitalt CB igår morse och det stod fortfarande 1-2 på veckoindikatorn så jag blev sjukt nojig på en sekund 🤪 Tyckte inte att stickan var starkare än dagen innan heller. Googlade loss och hade mig igår alltså 😅
    Men nu imorse stod den 2-3 🥰 Har bara en sticka kvar så sparar den till imorgon. Men åh så skönt att se "2-3" även om jag igår lärde mig att veckoindikatorn är väldigt shaky och inte går att lita på. Men det var just det där att jag kände att det inte hade blivit någon ökning...

Jaja, nu ska jag sluta babbla 😁 Men kan iaf berätta att det är mitt och mannens första barn. Det är första gången jag är gravid så det känns pirrigt! Hoppas hoppas det går vägen 🤞 

• ametisten91

Hoppas jag hittade rätt lista!

1/7 T123, fjärde barnet

1/7 Primula, andra barnet
    3/7 Brallans, andra barnet 
    4/7 Lillahusetss, första barnet
    4/7 Grumpy88, tredje barnet
    4/7 Malin845, andra barnet
    4/7 Sofian81, tredje barnet
    4/7 Piah91, första barnet
    7/7 Lila11, första barnet
    8/7 helenaomarkus fjärde barnet 
    10/7 Mamman8212, fjärde barnet
    11/7 Medioker, tredje barnet 
    13/7 Ametisten91, första barnet 
    16/7 Cocachins, andra barnet 
  • Kwitter

Hej alla och Grattis till era plus! Glad

Jag testade positivt imorse med Clear Blue digital veckoindikator som visade Gravid 1-2 så väldigt tidigt ännu.

Följs jättegärna åt i en Facebookgrupp jag med.

Har ett barn sedan tidigare.

• mamma8212

Jag var på ett första samtal hos barnmorskan i förrgår. Bokade in tid för inskrivning och KUB i början av januari. Om några veckor ska jag på läkarbesök och antagligen göra ett tidigt ultraljud. Min förra förlossning var väldigt dramatiskt, min livmoder sprack pga tidigare kejsarsnitt. Så denna graviditeten kommer följas tätare och det kommer bokas kejsarsnitt några veckor innan bf. Går in i vecka 6 imorgon och tiden går såå långsamt 😄 Har inga symtom än iaf, vilket jag är glad för.. gillar inte att känna mig gravid och "begränsad".

• sockerbiten23

Hej! Jag är ny här. Jag är också gravid, idag 5+0. Bf 8 juli 2023. Jag har två missfall i bagaget från tidigare i år så jag är extremt nojig! Jag fick missfall 1 i 4+6 i april och missfall 2 i 9+0 i juni. Den här gången känner jag inte lika stark molvärk som jag kände de två första gångerna, det är knappt så det kan nämnas som värk nu? det bara känns. Ömma bröst och svagt illamående nu (hade inget illamående sist heller). Hoppas mina nya tecken tyder på stark graviditet! Vi ska göra tidigt ultraljud den 29 november och tiden går sååå sakta. Detta är vårt första barn. 

• Lillahusetss

Hoppas allt är bra med alla,

Min oro har fortsatt samtidigt som jag börjar landa i allt mer och mer. Håller alla tummar för att allt är som det ska.

Någon annan som har upplevt några skillnader i sömnen? Jag vaknar sedan någon vecka 2-4 gånger på nätterna. Har tidigare haft väldigt bra sömn så känns ju som ett konstigt sammanträffande annars.

Har inga problem med att somna om och tycker inte jag känns tröttare när jag vaknar men är bara ett ?symtom? som jag märkt av. 

• Lillahusetss

Hoppas allt är bra med alla,

Min oro har fortsatt samtidigt som jag börjar landa i allt mer och mer. Håller alla tummar för att allt är som det ska.

Någon annan som har upplevt några skillnader i sömnen? Jag vaknar sedan någon vecka 2-4 gånger på nätterna. Har tidigare haft väldigt bra sömn så känns ju som ett konstigt sammanträffande annars.

Har inga problem med att somna om och tycker inte jag känns tröttare när jag vaknar men är bara ett ?symtom? som jag märkt av. 

Svar på tråden BF Juli 2023