BF Juli 2023
Hej! det är väldigt tidigt men jag tänkte jag startar en grupp för oss som plussat och har Bf under Juli månad :)
Jag har BF 4 juli :) mitt första barn kom 14 veckor för tidigt men jag hoppas på att hen stannar inne längre än så :)
Hej! det är väldigt tidigt men jag tänkte jag startar en grupp för oss som plussat och har Bf under Juli månad :)
Jag har BF 4 juli :) mitt första barn kom 14 veckor för tidigt men jag hoppas på att hen stannar inne längre än så :)
Usch så så jobbigt Brallans, blir ledsen för din skull oron, det onda berg och dahlbanan ❤️ Måtte dagarna gå fort till på fredag och du får ett bra besked ❤️
?????-
Jag har några helt andra frågor också som nån i gruppen kanske kan svara på? Jag försökte googla med det skyltas ju inte direkt med priset och är inte helt lätt att få tag på tid för den delen heller. Jag tänkte göra ett utökat NIPT och då tittat på mammaproffsen i Alby, Sthlm. Någon som varit där, är det bra? Eller vill rekommendera nått annat? Sen är det så att man för att kunna göra NIPT måste ha gjort ett privat tidigt ultraljud. Vart gör man detta i Stockholm och vad kostar det, jag ringde ett ställde nu och de tog 700kr, tyckte det var mycket?
Varit lite frånvarande i tråden, åkte in till gynakuten igår med misstänkt utomkvedshavandeskap, då jag blödit lite sen i sön samt fik kraftiga smärtor nere i magen från ingenstans.. (Har två tidiga missfall aug/sep) men det var inte likt dessa..
Ska tillbaka på fredag morgon igen så får vi se om hcg ökat samt om de kan se något på vul, de såg inget igår vilket jag tänker att de borde i v 5+0..
Vilken berg och dalbana detta kan vara ibland
Varit lite frånvarande i tråden, åkte in till gynakuten igår med misstänkt utomkvedshavandeskap, då jag blödit lite sen i sön samt fik kraftiga smärtor nere i magen från ingenstans.. (Har två tidiga missfall aug/sep) men det var inte likt dessa..
Ska tillbaka på fredag morgon igen så får vi se om hcg ökat samt om de kan se något på vul, de såg inget igår vilket jag tänker att de borde i v 5+0..
Någon annan som har svårt att släppa oron? Jag plussade ju inte förrän BIM +12, antagligen hade jag ägglossning något senare än förväntat men då jag inte tog något ägglossningstest vet jag inte.
Orolig att det ska innebär något dåligt, har tagit nya tester nu 2 dagar efter att jag plussade. De är ju starkare än vid första testet men ändå inte helt klarröda streck.
Mina bröst är både svullna och ömma och har haft huvudvärk från och till i några dagar så symptomen finns ju där men ändå vågar jag inte tro på det. Känns som en evighetslång väntan till ett första ultraljud i samband med KUB och är så rädd för att bli besviken.
Gissar att alla dessa känslor är vanliga vid graviditet, och speciellt den första. Är ett känlomässigt kaos just nu :( tur att jag har en stöttande sambo i detta, men trots detta känns de första veckorna innan vi berättar för andra väldigt ensamma.
Lillahusets, jag känner precis likadant. Det känns osannolikt att man skulle ha sån tur att detta går vägen. Jag har dessutom aldrig haft missfall tidigare så har börjat tänka att sannolikheten då är större för det denna gång, så dumt!
Analyserar symptom och blir orolig för minsta lilla förändring mot att må lite bättre en stund. Tänk om man istället kunde använda tiden åt att glädjas för att man trots allt är gravid?
Lillahusets, jag känner precis likadant. Det känns osannolikt att man skulle ha sån tur att detta går vägen. Jag har dessutom aldrig haft missfall tidigare så har börjat tänka att sannolikheten då är större för det denna gång, så dumt!
Analyserar symptom och blir orolig för minsta lilla förändring mot att må lite bättre en stund. Tänk om man istället kunde använda tiden åt att glädjas för att man trots allt är gravid?
Hej! Plussade idag inte alls väntat men mensen var sen med 5-6 dagar. Blir 6e barnet har inte riktigt landat i detta, är nog i chock ännu. Men går gärna med i en fb grupp. :) Bf 7 Juli