Inlägg från: flygrl |Visa alla inlägg
  • flygrl

God mat

@TS: Låter gott förutom riset. Passar det verkligen? Vore det inte godare med kokt potatis?
    Meeen om du vill ha ris till ska du förstås ha det. Blev bara lite nyfiken varför du valt det.

• flygrl
    Spigger86 skrev 2022-10-21 11:57:36 följande:
    Alla gillar olika saker. Jag föredrar ris framför potatis. Har alltid haft svårt för potatis.
    Ok, jag förstår. Blev bara nyfiken varför du valde bort potatisen som verkar va standardtillbehöret till stekt fisk till förmån för riset. Men självklart ska du äta det som du tycker är godast. Och man måste ju inte alltid göra som alla andra utan kan gå sin egen väg som du här.
  • flygrl
    Anonym (allt min pojkvän lagar) skrev 2022-10-26 06:52:46 följande:

Allt som min pojkvän lagar är supergott tycker jag. Han lagar väldigt svensk mat och som ortentjej är det exotiskt :)

Älgköttbullar, älghamburgare, älglasagne, älgskavskebab i pitabröd, äter något med älg de flesta dagar. Fantastiskt gott djur!

Jag är också ortentjej och gillar älgkött. Men så är jag också alltid nyfiken på nya maträtter.
  • flygrl
    klyban skrev 2022-10-26 15:24:38 följande:

Gjorde en butter chicken om du vill testa nytt, var väldigt gott även om vi inte lyckades sådär jätte bra.(Ingen svartning av kycklingen och tomaterna var för vattniga, men det löstes med reducering.)
    Men de övriga smakerna var mycket goda, så allt blev gott även om tomaterna och kycklingen inte kom upp till par.
    Och smaken satt i munnen säkert 15-25min efteråt och gott var det.

Och älgkött är gott, tjälknöl gör man ibland som en favorit.

Du är en matgud klyban. Vet du det? Du och Aniiee.
    Låter härligt med djupa smaker som finns kvar ett tag efteråt. Måste absolut prova göra butter chicken nån gång!

Älgkött har mycket smak och karaktär imho. Tjälknöl har jag smakat några gånger och tyckte det va väldigt saftigt och gott.
Svar på tråden God mat