Inlägg från: Anonym (Jag) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jag)

Måste man göra vul?

Läste att om man har koll på sin cykel och när man blev gravid så behöver man inte det, men enligt hon jag pratade med i telefon stämmer inte det.

Någon som vet?

• Svar på tråden Måste man göra vul?
  • Anonym (Jag)
    EpicF skrev 2022-10-20 12:55:17 följande:

Nej  man måste inte det. MVC-besök under graviditeten är helt frivilligt och man kan avstå helt. 

Vid abort alltså. Tråden ligger i den kategorin, men tänkte inte på att förtydliga i ts också.

• Anonym (Jag)

Jag vet 100% när jag blev befruktad. Räcker det inte att de känner var livmodern är? Vill verkligen inte göra vul.

• Anonym (Jag)
    Anonym (Standard) skrev 2022-10-20 13:20:40 följande:
    De måste veta om det är ett utomkvedshavandeskap också, så nej det räcker inte att veta när du blev gravid. 

Men jag läste som sagt att det inte ska vara obligatoriskt...

• Anonym (Jag)

Men de kollar ju inte för utomkveds när man ska behålla, så vad är skillnaden? Det upptäcks ju ganska snart ändå... Borde det inte vara upp till mig att avgöra det?

• Anonym (Jag)
    Anonym (F) skrev 2022-10-20 14:01:43 följande:
    Utomkveds betyder ju att fostret inte sitter i livmodern och då kan du behöva opereras, så det är väldigt viktigt att veta. 

VUL är inte jobbigt alls att göra, det är som vilken annan undersökning som helst. Jag var till och med förvånad hur chill jag var första gången. Fokus kommer att vara på skärmen och inte på dig om det är det du tycker är jobbigt :)

Jag har gjort det tidigare, samt vanliga gynundersökningar.. Jag klarar inte av det, får panikattacker varje gång.

Svar på tråden Måste man göra vul?