Har du förtroende för regeringen (efter 18 oktober 2022)
Sverige har en statsminister som ljuger..
Sverige har en statsminister som ljuger..
Med hjälp av M/KD/L regeringen kryper fascismen allt närmare..
www.svt.se/kultur/sd-kulturtalesperson
Den SD styrda M/KD/L regeringen vill inte att du ska veta att de som värmde upp sina utomhuspoler är de som nu får mest i elstöd..
Det första jag gjorde i huset var att slänga ut oljepannan och byta till pelletspanna. Jag har också tilläggsisolerat vinden för att spara energi och lagt extra isolering i alla fönster för att minska energiläckaget.
Vi är delägare i ett vindkraftskooperativ och har därför förnybar el till fast elpris. Dessutom har vi minskat energianvändningen rejält av miljöskäl. Därför är de största kostnaderna den fasta abonnemangsavgiften och elnätsavgiften.
--------------------------------------------------------------- Jimmie.
Jag har gjort de klassiska sakerna som altan och pooldäck. Jag byggde om gamla gillestugan till biorum för ett par år sedan. Platsbyggde en loftsäng till sonen.
? Cirka 3 500 kronor (plus ca en tusenlapp för vatten och fjärrvärme).
Nu är du ute och cyklar igen. Detta har inget med vindkraft att göra (ditt hat mot vindkraft börjar ta sig ohälsosamma proportioner). Att regeringen hemlighåller elstödet för privatpersoner (i strid med lagrådets rekommendationer) beror på att Jimmie, Ebba och Ulf inte vill att du och jag ska känna till hur mycket eldröd som betats ut till extremt förmögna som slösat el för att bl.s värma upp utomhuspooler.
Här kan då läsa om vad de flesta partiledare har för elräkning. Alla utom Ebba Busch svarade..
www.svt.se/nyheter/inrikes/sa-hoga-blev-partiledarnas-elrakningar-i-december-1
I Sverige har vi offentlighetsprincipen och den ska vi vara stolta över. Det är en princip som gjort Sverige till en av världens minst korrupta länder. Det är helt orimligt att alla svenskars inkomster är offentliga men att elstödet ska hemlighållas i 20 år.
Det som är mest sjukt i denna härva är att Ebba Busch bestämt att elstödet till företag ska vara offentlig. Företag kan förstås lida skada om konkurrenterna får tillgång till konfidentiell information om konkurrenternas kostnader.
Landets företagare är vansinniga och återigen har Ebba Busch visar vilken inkompetent regering Sverige har fått.
Stackars Ebba? Det är inte synd om Ebba. Hon är en av landets mäktigaste kvinnor med en lön på 1 740 000 kr om året. Det som är anmärkningsvärt är att Ebba Busch inte drog sig ut affären när den gamla mannen ångrade försäljningen och att hon så småningom gjorde sig skyldig till grovt förtal, ett brott med 2 års fängelse i straffskalan.