Inlägg från: senapp |Visa alla inlägg
  • senapp

Ofostrig graviditet som slutat lyckligt?

ElsaCross skrev 2022-10-18 10:36:08 följande:

Jag var där i vecka 5+4 då mättes fostersäcken till 7mm och läkaren sa att man brukar fastställa Ofostrig graviditet när den är 10mm, på torsdag kommer jag va i vecka 6+4 då bör säcken växt till sig så de kan fastställa? Läkaren lät inte positiv men man slutar ju aldrig att hoppas, kroppen kör på med symptom den verkar inte ha fattar över huvud taget 

Men nej!! Det är alldeles för tidigt att rekommendera abort?!?? Det är inte alls säkert att man kan se en fosterstruktur så tidigt och eftersom det är fullt möjligt och vanligt att båda räkna fel på graviditetslängd och att mäta lite fel på en så liten fostersäck GÅR det inte att uttala sig sådär tvärsäkert. Jag blir förbannad! Det finns förstås aldrig några garantier, men jag hoppas att du får se en liten bebis på UL. Och isåfall tycker jag att du ska anmäla den läkaren.
  • senapp
    ElsaCross skrev 2022-10-20 11:31:05 följande:

UPPDATERING: 

Nu har jag varit på återbesöket och mycket riktigt så fanns där nu ett litet embryo med hjärtfrekvens. 
    Fick en annan läkare idag som var helt chockad över att inte mötas av en tom fostersäck. 

Känner mig omtumlad, förvirrad och ställd. 
    Är så glad att jag tackade nej till abortpiller förra veckan och ville vänta Men samtidigt känner jag mig snuvad på all glädje kring graviditeten. 

vilken skräck start på min första graviditet, hoppas verkligen det går vägen nu så man slipper ta sig igenom sorg en gång till. 

Usch jag hoppas att du får hämta dig psykiskt från den där upplevelsen och att allt går bra med din bebis <3

Jag vill återigen passa på att säga att det där är en vårdhändelse som borde anmälas. Det är inga konstigheter att anmäla saker som går fel i vården så var inte rädd för det. Det kan skydda andra från att behöva gå igenom samma sak.
Svar på tråden Ofostrig graviditet som slutat lyckligt?