Inlägg från: Jag är bara jag |Visa alla inlägg
  • Jag är bara jag

Ofostrig graviditet som slutat lyckligt?

Före v.8 ska man inte uttala sig tvärsäkert eftersom det inte går. 

• Jag är bara jag
    Maymom skrev 2022-10-19 13:15:36 följande:
    Vad märkligt, jag trodde det var standard att man fick komma tillbaka om nån vecka innan man satte igång det, och om det är långt gånget så tar man åtminstone in en second opinion direkt.
    på båda mina ma har det varit minst 2 som bekräftar det de sett och då har det varit betydligt senare än v6.

Även om chansen är liten så kan man ju hoppas den första personen sett fel, oavsett så önskar jag dig lycka till framöver och om det känns osäkert även nästa ul så be att en till kollar eller att du får komma tillbaka om ytterligare en vecka.
    Så var det för mig. VUL v.10 så egentligen ingen tvekan, men ändå 2 läkare som kollade och VUL efter en vecka före behandlingen sattes in.
  • Jag är bara jag

Grattis! Som vi alla sa var det för tidigt. Du är dock tyvärr långt ifrån den första eller sista som kommer få ordet missfall urslängt av en läkare. Läkare som verkligen borde ha bättre koll! Tycker du borde gå vidare med det här faktiskt för så här ska det inte gå till. Skrämma upp folk i onödan och erbjuda abortpiller när man inte vet alls.

Svar på tråden Ofostrig graviditet som slutat lyckligt?