Inlägg från: Anonym (Kvinna 30) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kvinna 30)

Oönskat gravid

Förstår att det inte är så lätt som vissa vill få det till. Du måste såklart inte göra abort om du inte vill det, men det är inte fel att göra det heller även om du lovade dig själv att inte göra det igen. Lever du i en dålig relation bör du försöka ta dig därifrån så snart som möjligt oavsett vad du väljer. 

Jag har gjort abort, det var jobbigt men jag ångrar det inte. Men kan förstå med dina erfarenheter av att ångra dig i många år att det är ett jättesvårt beslut att ta. Du behöver ju väga för- och nackdelar och fundera på hur du vill att ditt liv ska bli framöver, hur kommer dina möjligheter till försörjning påverkas och hur kommer det bli för de barn du redan har? Hur kommer du må om du väljer abort och hur kommer det påverka dig? Rekommenderar att du söker samtalsstöd på tex en abortmottagning innan du beslutar dig. 

• Anonym (Kvinna 30)

Har även blivit oplanerat gravid i en dålig relation och valt att behålla barnet. Ångrar mig absolut inte utan är så lycklig över mitt lilla barn, även om jag är så otroligt less på min man. Har dock inkomst och goda möjligheter att behålla bostaden vid separation vilket såklart underlättar mycket.

Svar på tråden Oönskat gravid